"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Student Self-government through the Eyes of a Psychologist

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-08-2022
in Uncategorized
A A

Borislava Petrova
“Vasil Levski” Secondary School – Elin Pelin (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/voc22-453ucen

Abstract. At the beginning of the 90s of the 20th century, the school system of Bulgaria implemented a strategy of student self-government through the Student Council. The goal is for students to actively participate in school life. The proposed management system aims to give a different insight to the new generation. The article examines from a psychologist's point of view the problems that different generations face in our common life path. The goals and brief strategy of our high school are presented in order to achieve maximum results in relations, guidelines and perspective in the growth of generation Z. Our main task that we have set ourselves is that our students become not only good specialists in their professions, but also good people. In this dynamic age, teachers and their students need to find an intersection for proper communication, understanding and problem solving in various situations. Efforts should be made to give clear signals when setting various tasks. At “Vasil Levskiˮ Secondary School, we have high goals so that our high school graduates can be competitive on the labor market. We strive to achieve all this through student management at all levels.
Keywords: school system; student self-government
Generation Z; communication

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Adjective Name In The Turkish Language: An Attempt For Morphosyntax Interpretation Default ThumbnailSolutions of Problems from Issue 2, 2021 Default ThumbnailComputational Analysis of the Messenger RNA Variants Encoding Two Isoforms of the High-mobility Group box 1 Protein Default ThumbnailHigher Education In а Pandemic: Global Implications Based оn A Case Study From Bulgaria

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

STEM in the Classroom

Next article

Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24

Next article

Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24

State Predicates and Phase Derivation: Bulgarian-Russian Parallels

Pitch Contours of the Russian Polar Question by Bulgarian Speakers of Russian

Последни публикации

  • УНСС открива институти за изкуствен интелект и за кадри в ядрената енергетика и сигурност
  • Ако имате дърводелски умения, покажете ги!
  • Институтът за литература към БАН с мащабен проект за българската детско-юношеска литература
  • Два златни и два сребърни медала за олимпийския ни отбор по информатика
  • Училището във Вълчи дол навърши 145 години
  • Иво Величков, психотерапевт: Не децата, а родителите имат нужда от психолог
  • Програмирай с въображение
  • Министър Красимир Вълчев се срещна с новоизбрания Управителен съвет на АБУЧ
  • С внимание към всяко дете
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по география
  • Това е истински събор – с хора́ и песни на мегдана
  • Образователната комисия в НС даде зелена светлина на промените в Просветния закон
  • Учредиха асоциация на учителите по ромски език
  • Лекар от „Пирогов“ е сред отличниците на Европейското дружество по кардиология
  • Приложение за уверени майки
  • Снимка на броя: Лятно вдъхновение
  • Отпуска поради лични и семейни причини
  • Електронни бази данни или електронни база данни
  • 2,6 млн. лева за осигуровки на учениците в дуално обучение
  • 37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието
  • Още 202 млн. лв. по Програма „Образование“
  • МОН проверява социално-педагогически интернат

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"