"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Types of Solutions in the Didactic Game “Logical Monsters”

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
03-11-2022
in Uncategorized
A A

1) Nataliya Hristova Pavlova, 2) Michaela Toncheva
1) Konstantin Preslavsky University of Shumen
2) Secondary School “Sava Dobroplodni”

https://doi.org/10.53656/math2022-5-3-typ

Abstract. The article presents the results of the approbation of the game “Logic Monsters”. The game is aimed at developing logic thinking and is applicable within various educational subjects. Several different implementations of the game’s basic idea have been proposed. Modifications encompass technological performance and cognitive goals directed at both directions of the task. The study covered a core group of students from four countries, aged 14 – 18. A survey, discussion and observation were conducted with them. Additionally, results from a group of teachers and a group of university students with whom discussions and observations were conducted are also presented. Conclusions are obtained and a classification of the types of “solutions” in the different game modifications is presented. A connection is made between the thinking style and the proposed solutions. Several authentic solutions are presented.
Keywords: game; math; training; thinking; active methods; game approaches

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailLevel of Formation of Sociolinguistic and Sociocultural Competences in the Pupils in Primary School in their Parents’ Opinions Default ThumbnailModel of Pedagogical Technology for Formation of Public and Civic Competencies Default ThumbnailStudents’ Perception of the Effectiveness of the Professional Activity of Teachers of Higher Education Institutions: the Influence of Social Conditions Default ThumbnailReferences to The Vocational Education and Training System in The Tourism Sector

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Readiness of Ukrainian Mathematics Teachers to Use Computer Games in the Educational Process

Next article

The Learning of Measurement Units for Binary Information – a Surprisingly Problematic Topic for the Bulgarian Education System

Next article

The Learning of Measurement Units for Binary Information – a Surprisingly Problematic Topic for the Bulgarian Education System

Philosophy, Number 4/2022, Volume 31

Куба – далечна и близка

Куба – далечна и близка

Последни публикации

  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон
  • Нобел за химия: Да уловиш вода от пустинния въздух
  • Най-малко 150 десетокласници влизат в Националната програма „Обучение за ИТ умения и кариера“
  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"