"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Trends in Science Education from the Digital Perspective: a Study Supported by a Bibliometric Analysis

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-02-2025
in Uncategorized
A A

Dr. Ivelina Kotseva, Assist. Prof.,
Dr. Maya Gaydarova, Assoc. Prof.
St. Kliment Ohridski University of Sofia (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.03

Abstract. This study investigates the intersection of science education and digital technology integration through bibliometric analysis and trend identification. Utilizing multiple search approaches, including combining educational methodologies, the study analyses datasets spanning from 1993 to 2024. Key findings reveal a consistent growth in scientific production over the years, coupled with fluctuations in citation impact. Clustering and co-word network analyses uncover thematic clusters, emphasizing computational thinking, pedagogical content knowledge, and motivation. Factorial analysis further elucidates the underlying structure of the data, revealing dimensions capturing factors related to educational practices, cognitive processes, and attitudinal aspects. Trend topics highlight sustained interest in fundamental educational concepts like education, students, and science, alongside emerging focuses on engagement, attitudes, and skills.
Keywords: science education, educational approaches, digital technologies, Bibliometrix, bibliometric analysis

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAnalysis of the Digital Competencies of Physics Teachers in Bulgaria According to the Digcompedu Framework Default ThumbnailA Bibliometric Analysis of History Researches on Turkey 1975 – 2023 Default ThumbnailAn Innovative Model for Developing Digital Competences of Social Workers Default ThumbnailOverview and Development in the Professional Interestsof Graduate Students
Tags bibliometric analysisBibliometrixdigital technologieseducational approachesscience education

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Study on the Level of Satisfaction and Expectations of Teachers towards the Use of Supporting Texts and Storytelling in Moral Education in Primary Education

Next article

Критическата рефлексия спрямо ИКТ в началната квалификация на учителите в епохата на ускорено развитие на дигиталните технологии

Next article

Критическата рефлексия спрямо ИКТ в началната квалификация на учителите в епохата на ускорено развитие на дигиталните технологии

Резултати от изследване на глаголна семантика при деца чрез езикови задачи, проведени онлайн

Необходимо ли е развитието на възпитателна компетентност у учителите? :нения на родители и учители

Последни публикации

  • Заместник-министър Таня Михайлова участва във фестивала „Дом на каузите“
  • В преследване на мечтите си
  • Заместник-министър Лазарова приветства участниците в ромския детски фестивал „Отворено сърце“
  • Очила за разходка в Космоса
  • Откриха STEM център на името на Валя Балканска
  • Поредна успешна учебна година за Българското училище в Атина
  • Екстравагантните крила на лунните молци
  • 10. СУ „Теодор Траянов“ – 50 години успех
  • Изкуство от сърцето и душата
  • Талантливи деца със специални потребности с концерт в пловдивския Драматичен театър
  • 170 години просвета в Костинброд
  • Ученици създават дигитална книжка с 51 добродетели в детските очи
  • Училище, където знанието гради
  • Герои от приказките в образи
  • Ден на детето с мисия
  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"