"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The Parents‘ Perspective: Overcoming the Challenges and Discovering the Benefits of Early Second Language Acquisition

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-12-2024
in Uncategorized
A A

Maria Mladenova
South-West University – Blagoevgrad (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for2024-06-04

Abstract. This article examines the impact of Early Second Language Acquisition (ESLA) on children‘s development from the perspective of parents. Using a quantitative approach, the study uses a questionnaire survey to collect data from parents of children aged 7-10 in Bulgaria. The research focuses on parental perceptions and experiences of ESLA programmes in the context of primary education. The analysis reveals a generally positive parental attitude towards ESLA, with respondents highlighting perceived benefits such as improved language skills (grammar, vocabulary), improved cognitive development (memory, concentration) and broader cultural awareness. However, the study also identifies challenges associated with ESLA implementation, including the potential for overburdened academic schedules and concerns about the effectiveness of current teaching methods. Based on the findings, the article proposes a series of recommendations to optimise ESLA programmes. These recommendations emphasise the importance of initiating language learning at an appropriate developmental stage, incorporating interactive and engaging teaching methods, and fostering a supportive language environment both at school and at home. The research concludes by highlighting the crucial role of collaboration between parents, educators and policy makers in refining ESLA policies and practices. Such collaborative efforts are essential to ensure optimal outcomes in children‘s language development and overall educational success.
Keywords: Early Second Language Acquisition (ESLA), Parents’ Perspectives, Language Development, Teaching Methods, Cognitive Development, Survey Analysis

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPedagogical Facilitation of Cognitive Development in Early Childhood Default ThumbnailThe Place of Tales in Cchildren’s Speech and Language Therapy Default ThumbnailLinguistic and Methodological Problems when Working in Profi led Preparation Classes Default ThumbnailNuccio Ordine
Tags cognitive developmentEarly Second Language Acquisition (ESLA)language developmentParents’ PerspectivesSurvey AnalysisTeaching Methods

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Specifics of Pedagogical Speech in Distance Learning

Next article

Учебно пособие по четене на текстове по козметика (върху материал от руски език)

Next article

Учебно пособие по четене на текстове по козметика (върху материал от руски език)

К вопросу о переводе поэтических текстов в романе Евгения Водолазкина „Чагин“

Компютърните игри с митологично съдържание – бягство от реалността или нов образователен хоризонт

Последни публикации

  • Заради Родопа планина – различното преживяване
  • На закуска с директора
  • Красотата на съвременната наука
  • Изкуството да вдъхновяваш
  • Тайните на залива Тауклиман
  • Софийският университет събира българисти и слависти
  • „Летен университет“ през август в Китен
  • Министър Красимир Вълчев се включи в училищна инициатива за популяризиране на спорта сред децата
  • Как се създават хотели за насекоми
  • Специалност „Право“ отново е най-предпочитана в Софийския университет
  • Форум събира млади учители в Арбанаси
  • Обезщетение при недопускане на работа
  • Проф. Елиза Стефанова, председател на НАОА: В България няма толкова студенти, за да има такова огромно ветрило от специалности в университетите
  • Нетрадиционен фест събира млади таланти във Варна
  • Снимка на броя: Цветя за Вазов
  • Да преосмислим заедно Европа
  • Ревнива диня, разговорна чорбица или тъжен сладкиш
  • Проф. Мирослав Карабалиев е новият ректор на Тракийски университет
  • Уточнение за обяви на конкурси за директори в областите Шумен и Разград
  • Поморие посреща директорите на центрове за подкрепа за личностно развитие
  • Правителството одобри промени в Просветния закон
  • Отбелязваме 175 години рождението на Иван Вазов

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"