"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Support for the Inclusion of Roma Children through the Project Teaching Model

Ivo Hristov от Ivo Hristov
13-10-2023
in Uncategorized
A A

Prof. Biljana Jeremić, DSc.,
Prof. Aleksandra Trbojević, DSc.,
Prof. Bojan Lazić, DSc.,
Prof. Gordana Kozoderović, DSc.
University of Novi Sad (Serbia)

https://doi.org/10.53656/ped2023-8.4

Abstract. Roma are the largest minority ethnic group in Europe, but very few Roma achieve a level of education that enables them to secure employment or positive life chances. The general perception of Roma is based on a series of stereotypes such as poverty, asociality, unemployment, poor education, a tendency towards social tension, and susceptibility to educational deficiencies. Their values, lifestyle, principles, language, generally lower social status, and their socio-cultural traditions are noticeably different from those of the majority population of any given European country. The inclusion of Roma in the education system would soften the existing discourse and encourage their integration into a society. The paper aims to point out the possibility of integrating the Roma population into schools, with the given model of project teaching, in such a way that the other students also get to know their culture and traditions. The paper proposed the model of project teaching, which aims to introduce students to the Roma people and their famous representatives through the contents of legends, music, and true war stories, in order to develop knowledge about the other and different, and foster a climate of togetherness in the class and school.
Keywords: national minorities; ethnic group; teaching

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailExistential Functions Of Mentalization In Asian Civilizations Default ThumbnailShipyard Crane Modeling Methods Default ThumbnailЗа асистиращите и информационните технологии в образованието Default ThumbnailUNIVERSITY DIGITAL HUMANITIES AFTER 2020. OBSERVATIONS AND PRELIMINARY CONCLUSIONS

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

A Quality “Online” Teacher – What Do Students Appreciate and Value in Teachers during Distance Learning?

Next article

Trend Analysis of Professional Competences of Sports Teachers and Coaches

Next article

Trend Analysis of Professional Competences of Sports Teachers and Coaches

Relationship of Critical Thinking with Competence based Approach in Learning Calculus

The Mingle Technique as an Additional Model for Developing Foreign Language Competence

Последни публикации

  • Министър Вълчев с последна информация за организацията на матурите
  • Заедно сме по-добри
  • Магията на думите
  • Шимпанзета оказват първа помощ
  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"