"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Supervision as Professionals Social-Pedagogical Mean in their Work with Children and Students

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
10-06-2022
in Uncategorized
A A

Yana Staneva
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.07

Abstract. The connection between the theoretical and practical application of supervision by specialists in the “Child Protection Department”and specifically the socio-pedagogical work with children and students at risk is the main task of this article. The activities of the employees in the “Child Protection Department” were studied by Bulgarian researchers , and the connection in the meetings with supervisors in the empirical study was traced. After a brief review of scientific studies of our authors, theoretical criteria for its application are derived. The empirical study is presented through a content analysis of 100 reports from four supervisors with specialists from “Child Protection Departments” in the period January 2019 until December 2020. Four basic characteristics of the applied supervision are derived from the analysis: therapeutic process; case support process, unbiased perspective, guidance and recommendations, advice on case work; training process, giving methodological explanations about normative and sub-normative documents and a place for team interaction.
Keywords: supervision; specialists from the Child Protection Department; training; case support; therapeutic process

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailStudent – Teacher Relationship Style in School Environment Default ThumbnailLearning by Design as a Pragmatic Approach for Improving the Professional Teachers’ Education Default ThumbnailPřemysl Pitter (1895 – 1976) – European Humanist And Child Rescuer Default ThumbnailUnder the Banner of Bulgarian-Croatian Dialogues

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Inclusive Education of Students with Autism Spectrum Disorder in Primary School

Next article

The Impact of the Online Distance Education’s Specifics on Some Aspects of the Learning Styles of High School Students

Next article

The Impact of the Online Distance Education’s Specifics on Some Aspects of the Learning Styles of High School Students

Public-Private Partnership as Answer to the Challenges in the Educational Sector

Pedagogy, Number 5/2022, Volume 94

Последни публикации

  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца
  • Учебната година в ОУ „Неофит Рилски“ в Габрово започва с нов физкултурен салон и STEM център
  • ТУЕС с нов корпус в „София Тех парк“
  • Министър Красимир Вълчев в първия учебен ден: Учителите имат нужда от подкрепата ни
  • Ресурсен учител учи децата как да общуват с „различните“ от тях
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за първия учебен ден
  • Най-новото училище в Германия е „Алеко“
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"