"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Study on the Level of Satisfaction and Expectations of Teachers towards the Use of Supporting Texts and Storytelling in Moral Education in Primary Education

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
28-02-2025
in Uncategorized
A A

Dorin Opriş
1 December 1918 University of Alba Iulia (Romania)
Adina Popovici
Babes-Bolyai University of Cluj-Napoca (Romania)

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.02

Abstract. The present study starts from the growing interest currently shown in moral education and aims to highlight the level of satisfaction and expectations of teachers towards the supporting texts and stories used to achieve the goals of this classical dimension of education. The research data analyses the results obtained through a survey in which 460 primary school teachers in Romania participated. The results show statistically significant differences between high school and post-secondary graduate teachers, compared to those with doctoral studies, in terms of the level of satisfaction shown to texts with moral content from school textbooks, which are preferred by teachers from rural areas. Moral storytelling is particularly used in Personal Development and Civic Education and is preferred by urban teachers with high teaching degrees. The conclusions also highlight the reasons why teachers seek alternative solutions to school textbooks in achieving moral education.
Keywords: primary education, moral education, didactics, values, curriculum

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailIndividual Behaviour as a Community Resilience Factor: Lessons for Policy Making Default ThumbnailSecurity Analysis on Content Management Systems Default ThumbnailSuitability of Geography Textbooks for the Development of Critical Thinking of Lower Secondary School Students, Based on Bloom’s Taxonomy Default ThumbnailA Short Formula for the Area of a Quadrilateral with Two Equal Opposite Sides and it’s Application
Tags curriculumdidacticsmoral educationprimary educationvalues

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Pedagogy, Number 1s/2025, Volume 97

Next article

Trends in Science Education from the Digital Perspective: a Study Supported by a Bibliometric Analysis

Next article

Trends in Science Education from the Digital Perspective: a Study Supported by a Bibliometric Analysis

Critical Reflection towards ICT in Initial Teacher Education in the Era of Accelerated Development of Digital Technologies

Results of an Investigation of Verb Semantics in Children through Online Language Tasks

Последни публикации

  • Зам.-министър Наталия Михалевска: С европейски средства ще се финансират образователни маршрути за иновативно учене
  • Зам.-министър Николай Витанов откри новата академична година в ТУ – София
  • 120 училищни STEM центъра се изграждат в област Благоевград
  • Европейската седмица на спорта започна от София
  • Програма по българистика започва в Университета на Илинойс
  • Наши и чужди учени създават приложими в борбата с рака наночастици
  • В България пристига дългогодишен научен директор на NASA
  • Пътуващият фестивал на науката по нови маршрути
  • С упорит труд и системна подготовка учениците в столичното 131. СУ „Климент Аркадиевич Тимирязев“ постигат върхови резултати
  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"