"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Speech Disfluencies of Preschool-age Children Who Do and Do Not Stutter

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-10-2019
in Uncategorized
A A

1)Yulia O. Filatova, 2)Dobrinka Georgieva
1)Moscow Pedagogical State University – Moscow (Russia)
2)South-West University “N. Rilski” – Blagoevgrad (Bulgaria)

 

Abstract. The purpose of the present study was to determine (i) the frequency of normal disfluency (ND) and stuttered disfluency (SD) in young children who stutter (CWS) and who do not stutter (CWNS) and (ii) whether SD serves as a risk factor for stuttering in CWNS. Participants were 30 preschool-age CWS (n = 14) and CWNS (n = 16). The speech (dis)fluency of all participants was measured from 100 words selected from samples of each child’s conversation and storytelling using the Vanderbilt University (Nashville, TN, USA) Disfluency Count Sheet. Results indicated that CWS, when compared to CWNS, significantly differed in stuttered but not in non-stuttered disfluencies. Within-group analysis indicated that CWS exhibited a significant relation between total speech disfluencies and an index of stuttering severity and that a relatively few CWNS (n = 4) exhibited a percentage of total and stuttered disfluencies within the lower ends of the distribution for CWS. Findings appear to suggest that inclusion of the Vanderbilt Disfluency Count Sheet as part of a comprehensive diagnostic assessment of childhood stuttering helps finetune such assessment through consideration of both ND and SD in a child’s speech as well as the ratio between these measures of disfluency.
Keywords: speech disfluency; normal disfluency (ND); stuttered dysfluency (SD); disfluency measures; preschool children; childhood stuttering; stuttering severity

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailActual Tendencies in the Legislative Regulation of the Higher Education in Bulgaria Default ThumbnailApplication Of Modern Technologies In Assessing The Degree Of Acquiring The Interlingual Transfer Of Temporal Forms (Bulgarian And Spanish Language) Default ThumbnailReflections on Working for the Council of Europe Default ThumbnailQuality of Higher Education in Bulgaria: Communication and Computer Technology Training

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

THE PHENOMENON OF LEXICAL PARONIUM AS A LINGUODIDACTIC PROBLEM

Next article

Linguistic Theory and Linguistic Reality – the Verbal Categories Aspect, Tense, Mood and Voice in the Textbooks and Teachers’ Methodological Guides for the Greek Middle School

Next article

Linguistic Theory and Linguistic Reality – the Verbal Categories Aspect, Tense, Mood and Voice in the Textbooks and Teachers’ Methodological Guides for the Greek Middle School

An exemplary study on the use of Anglicisms in the lead article of a German daily newspaper

Foreign Language Teaching, Number 5/2019, Volume 46

Последни публикации

  • „Тийн Бум Фест“ превърна Бургас в столица на младежта
  • Пенсиониране след уволнение: имате ли право на обезщетение?
  • Европейската комисия: Българската наука отбелязва напредък в Европейското изследователско пространство
  • Да се състезаваш под неутрален флаг
  • „Тревненска школа“ още чака покрив
  • Родителите трябва да се научат да поставят граници
  • 150 десетокласници учат за приложни програмисти от есента
  • Снимка на броя: Студентите спортуват
  • Бизнесът търси образовани кадри
  • В Министерския съвет
  • България приема най-добрите млади информатици
  • МОН утвърди новия формат на изпита по математика в VII клас и графика на учебното време и ваканциите за 2025/2026 г.
  • Забраната за смарт устройства в училище влиза в сила през ноември
  • Министър Красимир Вълчев: Необходим е ръст на заплатите в регионалните управления на образованието
  • Премиер и министър откриха нова детска градина в Костинброд
  • Колежът по туризъм в Бургас откри обновената си сграда
  • За осигуряването на кадри за бизнеса разсъждаваха учениците на изпита по професия и по профилиращ предмет
  • Рекорден брой участници в националните студентски летни игри „Летен университет“
  • Google дарява нови 150 000 щатски долара на INSAIT
  • Приобщаване по нидерландски
  • В градовете охлаждане няма
  • В над 400 училища ще се проведе матура по профилиращ предмет или по професия

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"