"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

A Systematic Review of Paradigm Approaches to Research and Modelling of Educational Ecosystems

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
20-06-2024
in Uncategorized
A A

Silvia Nikolaeva
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.01

Abstract. This paper presents the results of a qualitative study based on a systematic scoping review that aimed to identify and analyse approaches to explore and model ecosystem dimensions of education. Seventy-six publications indexed in the Scopus database from the period 1999-2024 were selected and analysed.
The results demonstrate that the study of educational ecosystems is based on mixed paradigm approaches combining constructivist and connectivist principles and constructs, and their modelling integrates two sets of characteristics - structural and value-functional - in a leading way. Structurally, the underlying ecosystem centres on school and higher education, lifelong learning and business-oriented learning. In value-functional terms, the guiding priorities are digitalisation, inclusion, good governance, innovation and sustainability.
Keywords: educational ecosystems; systematic review; paradigm; research, modelling

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailComparative Analysis of Approaches for Practical Modelling of Educational Ecosystems Default ThumbnailValue-Normative Grounds and Practical Dimensions of Social Paradigms towards Education as an Ecosystem Phenomenon Default ThumbnailPeculiarities of the Approaches to Primary Bulgarian Language and Literature Teaching – Research results Default ThumbnailDeveloping Students – Future Teachers’ Professional Competences and Knowledge for Modeling in Teaching Pre-School and Primary School Mathematics
Tags изследванемоделиранеобразователни екосистемипарадигмасистематичен преглед

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Снимка на броя: „Алиса и децата в Страната на чудесата“

Next article

Comparative Analysis of Approaches for Practical Modelling of Educational Ecosystems

Next article

Comparative Analysis of Approaches for Practical Modelling of Educational Ecosystems

Value-Normative Grounds and Practical Dimensions of Social Paradigms towards Education as an Ecosystem Phenomenon

Nowadays Culture of Poverty: Social-Pedagogical Dimensions and Spread in Bulgarian Conditions

Последни публикации

  • „Аз-буки“ представи „Стопанска история на българите в Османската империя“
  • Непознати улици
  • Създават училищни програми за четене с разбиране по национална програма
  • Професионалната гимназия по туризъм „Проф. д-р Асен Златаров“ в Кърджали с нов Център за хуманитарни науки
  • 4000 българи са регистрирани в платформата за учене на възрастни EPALE
  • Училището в Бобовдол чества 70 години традиции в образованието
  • Облекчения за инвестиции в изследвания
  • В Министерския съвет: Удължават срока за изпълнение на две национални научни програми
  • 140. СУ „Иван Богоров“ в София показа как се учи чрез изкуство
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Трансформацията на образованието има за цел да изгради потенциал за бъдеще на всеки човек
  • Близо 27% от учениците у нас употребяват тютюневи изделия
  • Първи академичен кампус в „Студентски град“
  • Министър Красимир Вълчев: Инвестициите в STEM среда увеличават мотивацията и интереса на учениците
  • „Аз-буки“ представя нови издания на Коледния панаир на книгата
  • Тайнствата на Рила
  • Застрашената тръноопашата потапница зимува у нас
  • Приказкотерапия в Челопеч
  • Загадъчната природа на тъмната материя
  • Учениците от СУ „Иван Вазов“ в Плевен с иновативен урок по предприемачество
  • Енотите показват склонност към опитомяване
  • Ново поколение творци и мислители
  • Нов клон в дървото на живота

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"