"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Reflections on Working for the Council of Europe

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
15-03-2024
in Uncategorized
A A

Michael Byram
Guest Research Professor, Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/for2024-01-01

Abstract. The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is one of the best known publications from the Council of Europe throughout the world (Byram and Parmenter 2012). It is known to the many kinds of readership for which it was designed: language teachers, assessment specialists, policy makers, inspectors, teacher educators and others including, not least, language learners. The latter are perhaps not aware of the publication but they do know about different levels and can describe their competence as A1 or B2 etc.
The evolution of the work of the Council of Europe to produce this and associated publications was chronicled by the person who led the teams over several decades, John Trim. I do not pretend to continue that account as I do not have the same overview and experience, but it is important to provide some further information and hope that at some point in the future, someone will write a full history and analysis of the Council of Europe work on language and language teaching1. This is therefore a personal view and will refer much to my own publications as a consequence; it does not claim to be a comprehensive account with full academic references2.
Keywords: Common European Framework of Reference for Languages; CEFR; Council of Europe; language; language teaching

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Learning of Ivan Drasov in Pisek and Prague Default ThumbnailApplication of the Method Content-analysis of Educational Content in the Preparation of Students of Pedagogical Specialties in the Conditions of Distance Learning Default ThumbnailKey Performance Indicators – Input, Intervening and Output Variables Default ThumbnailDouble Counting and Fibonacci Numbers

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Подготвени за технологичния свят: ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в село Севар е едно от първите с финансиране за STEM

Next article

Завръщане на рубриката „Правна консултация“

Next article
Завръщане на рубриката „Правна консултация“

Завръщане на рубриката „Правна консултация“

200 училища с новоназначени директори

200 училища с новоназначени директори

В първи брой на списание „Педагогика“: Българското читалище заема уникално място в европейската култура

В първи брой на списание „Педагогика“: Българското читалище заема уникално място в европейската култура

Последни публикации

  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нова употреба на глагола споделям
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система
  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 
  • Три нови позиции в Списъка със специалностите от професии с очакван недостиг на пазара на труда
  • Да учиш сред природата
  • Третокласници написаха книга за доброто
  • 225 години духовност и традиции

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"