"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Проучване ролята на образованието за икономическото развитие на регионите в България

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-11-2024
in Uncategorized
A A

Nikolay Stoenchev
Bulgarian Academy of Sciences (Bulgaria)
Yana Hrischeva
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-5-2-stu

Abstract. The present research is dedicated to studying the influence of the educational structure of the employed persons on the economic results achieved. Comprehensive and reliable statistics by area have been used. An integral coefficient of structural differences by educational degrees was used, calculated by area, for which, with the help of a linear correlation coefficient, a connection was sought with the created gross added value of one employed person by area. The obtained results show a stimulating effect of high levels of education on the achieved economic results. This beneficial effect of the relative share of employed persons with higher education is particularly strong. It is concluded that the restructuring of economic activities in the territory in favor of knowledge-intensive processes and technologies would have a favorable impact on labor productivity and would contribute to the sustainable development of the territory and to the improvement of the living status of the population.
Keywords: educational structure; coefficient of structural differences; reference structure; knowledge-intensive technologies
JEL: I21, M53, O15, R11

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailSTEM APPROACH IN TEACHING MATHEMATICS IN SECOND GRADE Default ThumbnailThe Second National Assembly: Elections, Establishment, and Composition Default ThumbnailLinguodiactological dimensions of the innovative educational environment Default ThumbnailThe 80th Anniversary of Prof. Dr. Bogdan Mirchev
Tags еталонна структуракоефициент на структурни различиянаукоемки технологииобразователна структура

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Managing a Positive and Life-Skills Development in the School-Based Curricula: a Literature Review on the Sustainable Education

Next article

Application of the Competency Model in Business Administaration Higher Education in Horizon 2030

Next article

Application of the Competency Model in Business Administaration Higher Education in Horizon 2030

Verbal Aggression as a Product of the Minimized or Missing Functions of Social Intelligence

The Scientific Literacy In Curricula Of The Subjects The Human And The Nature And Biology And Health Education

Последни публикации

  • Мозъкът ни е по-умен от изкуствения интелект
  • Ученици представят бъдещите си професии пред кандидат-гимназисти
  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"