"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Проучване на когнитивни стратегии за саморегулирано учене на студенти в професионално-педагогическата им подготовка

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-02-2025
in Uncategorized
A A

Dr. Evgeniya Topolska, Assoc. Prof.
New Bulgarian University

https://doi.org/10.53656/voc24-5-6-02

Abstract. Способността за саморегулирано учене е условие, предпоставка за задълбочена професионално-практическа подготовка на студентите – бъдещи учители. Тя позволява дори на младите специалисти да се ориентират в нова среда, самостоятелно да проучват, анализират и прилагат нова информация, да бъдат адаптивни и конкурентоспособни. В този смисъл, проучването на същността и условията, при които тази способност се стимулира в учебната среда, е стъпка към усъвършенстване на учебния процес във висшето училище. Проучването в настоящата статия има конкретна практическа насоченост, а именно: да се изследват предпочитани когнитивни стратегии за саморегулирано учене на студенти – бъдещи педагози. Получените резултати ще намерят отражение в последващо планиране на учебната среда.
Keywords: саморегулирано учене, когнитивни стратегии, студенти – бъдещи педагози

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnail20 Years Scientific Forums Of Association Of Professors From Slavonic Countries (Apsc) Default ThumbnailCritical thinking as the main goal of university education Default ThumbnailIs There a Place for Music in Foreign Language Teaching? Default ThumbnailFashion Trends in Modern Bulgarian Anthroponymy
Tags когнитивни стратегиисаморегулирано ученестуденти – бъдещи педагози

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Влияние на мутационните изменения на гласа върху музикалната дейност на подрастващите

Next article

Западът по утъпкания път на тоталитаризма

Next article

Западът по утъпкания път на тоталитаризма

Inclusive Education: Essence, Prerequisites for Its Emergence, Challenges and Opportunities

По пътечката на емоциите – малките стъпки, формиращи големите ценности

Последни публикации

  • Ученици представят бъдещите си професии пред кандидат-гимназисти
  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"