"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

A Model Approach to the Application of Artificial Intelligence and Project-based Method in Mathematics Education

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
08-08-2025
in Uncategorized
A A

Ivelina Velcheva1), Irina Kartaleva2)

1)Paisii Hilendarski University of Plovdiv – Plovdiv (Bulgaria)

2)FEG “Antoine de Saint Exupery”  Plovdiv (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2025-3-3

Abstract. The present study is dedicated to describing a sample approach for integrating digital tools powered by artificial intelligence (AI) and project-based method in mathematics education. Numerous studies have demonstrated the significant potential of AI to revolutionize mathematics teaching and learning, while also highlighting the importance of addressing the associated challenges to ensure its effective and responsible implementation in the educational process. The project-based method enables students to collaborate, engage in discussion, think critically, and express their creativity. This paper presents a possible application of AI-based digital tools and the project-based method in teaching the topic of Trigonometry from the 11th grade mathematics curriculum. The results from a diagnostic study conducted with students from the Foreign Language High School “Antoine de Saint-Exupery” in Plovdiv are also analyzed.

Keywords: artificial intelligence; project-based method; mathematics education; digital tools; diagnostic study

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailArtificial Intelligence, Photography & Intellectual Property Rights Default ThumbnailArtificial Intelligence in Advanced Learning: Opportunities and Challenges Default ThumbnailChatGPT and Its Impact on Reading Skill Default ThumbnailPossibilities and Limitations when Using Artificial Intelligence in Project-oriented Learning
Tags диагностично изследванедигитални инструментиизкуствен интелектметод на проектитеобразование по математика

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Statistical Analysis of Academic Achievement and Intrinsic Motivation in STEM Students Еducated through a Competency-based Approach

Next article

Combinatorial Problems using Square and Triangular Grids with StruniMa and Geogebra

Next article

Combinatorial Problems using Square and Triangular Grids with StruniMa and Geogebra

The Impact of Teachers’ Gender, Education, and Experience on Fostering Mathematical Creativity: a Quantitative Study

Mathematics and Informatics, Number 3/2025, Volume 68

Последни публикации

  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"