"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Placing Students at the Center of the Learning Process through the Use of STEAM Project-based Education in the Middle Education Stage – Methodical Guidelines for Teachers

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
19-04-2024
in Uncategorized
A A

Stanislava Yordanova
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”,
Private School “Tzar Simeon Veliki” - Ivanyane, Sofia

https://doi.org/10.53656/nat2024-1-2.06

Abstract. The article argues for the choice of a project-based approach as the primary method to enhance interest in the subjects Man and Nature, Physics and Astronomy, Information Technologies by placing them at the center of the learning process. The article presents a good practice used in the education of students at the middle education stage, where they become the main actors. STEAM project-based learning emerges as a valuable tool for achieving positive outcomes in addressing contemporary societal needs and developing scientific literacy in students. The project discussed in this article focuses on topics outlined in the curriculum for Physics and Astronomy in 7th grade, Man and Nature in 6th grade, Technologies and Entrepreneurship in 7th grade, and Information Technology in 6th grade. It involves stages such as idea generation, planning, execution, and results discussion. This article has a methodological and practical-applied nature and can be adapted to specific situations, serving as a foundation for other educators in developing STEAM projects, based on various problem-solving approaches.
Keywords: project-based learning; STEAM approach; scientific literacy; student-centered learning; Human and Nature education and Physics and Astronomy education

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailLessons for University Education – What is Useful to Borrow from School Education? Default ThumbnailGoogle Sites as an Educational Tool in the Context of Traditional and Project-based Education Default ThumbnailPersonality Determinants Of Teachers Subjective Career Success Default ThumbnailInfluence Of Optimism Upon The Accumulation Of Stress, Mental State And Perceived Risks For The Future Of Students, In The Conditions Of Covid–19 Pandemic
Tags STEAM подходнаучна грамотностпроектно базирано обучениепроцес на обучение по човекът и природата и физика и астрономияученикоцентрирано обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

A Joint Macro- and Microscopic Authentication Key for Pharmacognostic Analysis of Croci Sativi Stigma and Its Common Adulterants on the Bulgarian Market

Next article

Lessons for University Education – What is Useful to Borrow from School Education?

Next article

Lessons for University Education – What is Useful to Borrow from School Education?

Opportunities for Non-formal Environmental Education through the “Environment” Education Programme

STEM Mathematical Workshop for Little and Big in Mathematics Training in the Preparatory Group of the Kindergarten

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"