"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Students’ Portfolio in the Transition from Pre-Graduation Practice towards Professional Realization in the Field of Non-Formal Education

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
23-10-2025
in Uncategorized
A A

Svetlana Angelova

New Bulgarian University

Berdzhuhi Yordanova

Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2025-8.03

Abstract. The purpose of this article is to conduct a comparative survey of the opinions of students in the specialty “Non-formal Education” at the Faculty of Pedagogy of Sofia University “St. Kliment Ohridski”, in order to establish whether there are sustainable trends in relation to the preparation of the portfolio as a reflexive and assessment tool. The study was conducted within two consecutive years – in June of the academic year 2022/2023 after the completion of the students’ pre-graduate practice and a year later with them – in the academic year 2023/2024. In accordance placed purpose, two research questions are asked: 1. Do respondents approve of the portfolio in terms of structure and content? 2. Do respondents approve of the development of a conceptual project/assignment as part of the portfolio? The data collection tool is a semi-structured interview with the participants in the study, to the answers of which content analysis is applied to the specific research question. The results of this study show that there are sustainable trends in the approval of the portfolio in terms of structure and content, as well as in the development of the assignment / conceptual project. In parallel, the respondents make recommendations for optimizing the portfolio, which would affect the quality and effectiveness of practical training as a transition to professional realization.

Keywords: portfolio; pre-diploma practice; students; informal education; transition to professional realization

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailUniversity Partners in Non-Formal Education through the Prism of Students' Satisfaction in the Context of Pre-Graduate Practice Default ThumbnailThe Internship Pre-Graduate Practice in the Specialty of “Informal Education” – Research Reflections on the Transition between Students‘ Practical Training and their Professional Realization Default ThumbnailStudents from the “Non-Formal Education” Studies in the Conditions of the Internship Pre-Graduate Practice – Preparation, Introduction, Defense Default ThumbnailConsulting of Students from Non-Formal Education Specialty in Relation to the Planning of Educational Activity during their Internship Pre-Graduate Practice
Tags неформално образованиепортфолиопреддипломна практикапреход към професионална реализацияstudents

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

The Internship Pre-Graduate Practice in the Specialty of “Informal Education” – Research Reflections on the Transition between Students‘ Practical Training and their Professional Realization

Next article

Interactivity in Bulgarian Language and Literature Teaching at the Primary Stage of Education

Next article

Interactivity in Bulgarian Language and Literature Teaching at the Primary Stage of Education

Consulting of Students from Non-Formal Education Specialty in Relation to the Planning of Educational Activity during their Internship Pre-Graduate Practice

Attitudes of Educational and Professional Staff towards the Work of Support Teams in Preschool Institutions

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • INSAIT създаде модел, който дава на роботите триизмерен пространствен интелект
  • Приобщаването и интеграцията са във фокуса на работата на МОН
  • Техническата професионална гимназия „Никола Й. Вапцаров“ в Радомир отбелязва 100 години
  • Националната агенция за оценяване и акредитация връчва първи годишни отличия за добри практики
  • Министър Красимир Вълчев: Важно е учителите да възпитават
  • Министър Красимир Вълчев свиква извънредно съвещание с началниците на Регионалните управления на образованието за сигурността в училищата
  • Игри на родолюбието в Смолян
  • В Министерския съвет
  • Правителството отпусна над 6 млн. лв. за национални програми в образованието
  • Директори на детски градини искат промени в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Министър Красимир Вълчев: Трябва да осигурим време на учителите и учениците (ДОПЪЛНЕНА)
  • Родители и деца спортуват и рисуват заедно в новата детска градина в село Въглен
  • И Минно-геоложкият университет иска филиал в Бургас
  • Как се създават училищни документи с асистент с изкуствен интелект
  • Д-р Ваня Кастрева: Истинският лидер е този, който може да се адаптира
  • Ученицитe от ПМГ „Проф. Емануил Иванов“ спечелиха XX издание на Турнира на младежките противопожарни отряди за купа „Юлиян Манзаров”
  • Над 230 директори обсъждат мисията на днешното образование
  • Учат пътя на храната в кюстендилско школо

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"