"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Assistant Teachers During The Period Of The Bulgarian Enlightening And In Our Time

in Uncategorized

Assoc. Prof. Yosif Nunev, DSc.
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
Pleven College of Pedagogy

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.06

Abstract. The proposed material is a modest attempt to connect the time of the Bulgarian Enlightening and the role of assistant teacher then with our time now and another ambition of the Bulgarian state to implement in the pre-school and school education the auxiliary position of “educational mediator”. For educational practice, the mediator is primarily intended for specialized work with Roma children and students and their parental communities to ensure their participation in educational institutions. The article also offers the opportunity to apply the Renaissance experience in the training of today's educational mediators, in the same way as the assistant teachers of that time. Their path was predetermined – from assistants they grew into the most famous teachers and scholars of their time.Why do we not take advantage of this experience today?
Keywords: Enlightenment; Revival; assistant teacher; educational mediator

Log in to read the full text

shareTweetshare
Previous article

Vienna Pedagogium Establishment And History

Next article

A Study of Parents' Readiness to Raise Children with Intellectual Disabilities

Next article

A Study of Parents' Readiness to Raise Children with Intellectual Disabilities

Psychological, Pedagogical and Drganizational Peculiarities of the Development of Students’ Volitional Qualities as a Factor of Success in Learning

Teachers' Perspective On The Educational Implications Of Online Teaching

Последни публикации

  • Човешките сълзи носят полезна информация
  • Нова страница, същата посока
  • Още над 2 млрд. лв. за изследвания и иновации
  • 1500 лв. минимална заплата за университетски преподавател
  • Образованието остава над политиката
  • Програмите по БЕЛ с най-много идеи за промени
  • Кога олимпиади заменят НВО
  • 5 медала по лингвистика
  • Убийци на запетаи
  • Подготвят се насоки за борба с дезинформацията
  • По пътя към цифровото десетилетие до 2030-а
  • Повече пари за образование и наука през 2022 г.
  • Училище в квартала
  • Успехът се гради от съмишленици
  • Над 110 млн. лв. за образованието
  • Нови дебати за академичното израстване
  • Олимпиада по математика събира 400 студенти от цял свят
  • Русенският в топ 3 по финансиране от „Еразъм+“
  • Подобряват статуса на преподавателите в чужбина
  • Увеличаваме вноската за стипендиите „Фулбрайт“
  • Индексът на административния капацитет расте
  • Още два български университета са част от Европейските алианси
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US