"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Political Branding in Social Networks (USA Presidential Campaign’24 in Tik-Tok)

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
20-11-2025
in Uncategorized
A A

Svetlana Stankova

Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/for2025-05-08

Abstract. The subject of this paper is the communication strategies through which the candidates for the US presidency in 2024, Kamala Harris and Donald Trump, imposed their individual political brands in the social network Tik-Tok. The last three weeks of the election campaigns of the two candidates on Tik-Tok – the period between the 15th of October 2024 and the 5th of November 2024 – spans the timeline covered by the current study. This final stage of the campaign is often referred to as the phase of most intense „bombardment“ of the public with political messages. The focus here is laid on the specific image-building techniques and messages used by the two presidential candidates.  The methods of data processing and interpretation used in the study include detailed information search, empirical evidence extraction, monitoring, discursive and comparative analysis of the data obtained. As a result, the current paper leads to the observation that Kamala Harris and Donald Trump demonstrated a high degree of adaptability to the new communication platform, effectively coding their brand messages in line with the expectations and attitudes of specific audiences.

Keywords: USA presidential campaign, communication strategies, political branding, brand message, social network Tik-Tok, lingvodidactology

Log in to read the full text

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailLinguistic Speech as a Challenge for the Translator and the Foreign Language Tuition Default ThumbnailPulsometric Criteria of for the Classifications of Training Overload Default ThumbnailInnovative Teaching Methods in the Electronic Environment Default ThumbnailThe Role of Historical-Law Knowledge in The Legal Education System
Tags brand messagecommunication strategieslingvodidactologypolitical brandingsocial network Tik-TokUSA presidential campaign

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Training Future Teachers in Assessment Skills within the Framework of Linguodidactic Theory

Next article

Снимка на броя: Пространство за експерименти

Next article
Снимка на броя: Пространство за експерименти

Снимка на броя: Пространство за експерименти

Spatial and Linguistic Accessibility of Climate Change and Disaster Adaptation Resources in Multilingual Societies

Млади таланти творят наука

Млади таланти творят наука

Последни публикации

  • Детството влиза в нова ера
  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Млади таланти творят наука
  • Снимка на броя: Пространство за експерименти
  • Наградиха победителите в Националния конкурс „Изучаваме света с ГИС“
  • Гергана Стоянова, първи гост на Студио „Аз-буки“: „Да“ на изкуствения интелект в училище, но първо да научим децата да учат (ВИДЕО)
  • Училищната общност на 131. СУ отбеляза неговата 40-годишнина с концерт в НДК
  • Промяна в обществените нагласи у нас към приоритетите в средното образование
  • Парламентарната комисия по образованието и науката подкрепи проектобюджета, който предвижда 5,813 млрд. евро за сектора
  • Два родни университета сред най-устойчивите в света
  • В Министерския съвет: 92 млн.лв. за обезщетения в образованието
  • Благотворителна изложба с рисунки на ученици помага на болни деца
  • Таня Михайлова поздрави учениците от ПГ по механоелектротехника в Ловеч с открития нов STEM център
  • Пътна безопасност в детската градина по проект на МОН
  • Ученици от ПГ „Проф. Минко Балкански“ – Стара Загора, заснеха филм по мотиви от „Под игото“
  • По-добре програмист, отколкото танцьор
  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически проекта бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"