"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
14-11-2025
in Uncategorized
A A

Libuša Gužíková

University of Constantine the Philosopher in Nitra (Slovakia)

Beáta Pošteková

University of Žilina (Slovakia)

https://doi.org/10.53656/ped2025-9.09

Abstract. Social networks have become an integral part of our lives, providing mediated interaction and thus allowing us to interact with each other and build virtual communities. We see significant threats to social networking especially in family and institutional settings. For this reason, the present study aimed to investigate the use of social networking sites by student teachers, in the context of their impact on family interactions. Our findings show that „significant popularity“ is observed in the use of platforms such as Instagram, YouTube and Facebook, with more than half of the respondents spending 2-4 hours per day on social networking sites. Through correlation analysis, we confirmed a positive relationship between the ‘online’ time students spend on social media during the working week and at the weekend. We can confirm that students who spend more time on social networks during the work week also spend more time on social networks during the weekend, despite the fact that many just return home to their families during the weekend. The study highlights the need for a balanced use of social networking, not only in the context of college students’ family environments.

Keywords: family relationshipsм, conflicts, social networks, students, online communication, shared content

Log in to read the full text

 

 

 

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailDigital (Non)reality: Pedagogical Approaches to Involving “Alpha” Children in the Digital World Default ThumbnailProject “Educational and Rehabilitation Hub” in the Conditions of War and Post-War Times: the Alternative Model Default ThumbnailManaging a Positive and Life-Skills Development in the School-Based Curricula: a Literature Review on the Sustainable Education Default ThumbnailInfluence of Teaching Methods on the Perception of the Learning Material by Students – Future Pedagogical Specialists
Tags conflictsfamily relationshipsмonline communicationshared contentsocial networksstudents

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им

Next article

Pedagogy, Number 9/2025, Volume 97

Next article

Pedagogy, Number 9/2025, Volume 97

Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата

Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата

Ревнива диня, разговорна чорбица или тъжен сладкиш

За термина амаксофобия

Последни публикации

  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти
  • Национален форум събира в Бургас учители вдъхновители
  • Бизнесът дарява 1 млн.лв. за ново издание на програма на INSAIT
  • Нови училищни STEM центрове отвориха врати в Белица и Якоруда
  • В столичната Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ се проведе училищен практикум
  • Място, което дава думата на младите в Перник
  • Доверие не се купува – печели се
  • Бургаски ученици събраха над 4,5 тона отпадъци
  • Кюстендил се превърна в страна на справедливостта
  • Асистент с изкуствен интелект в помощ на директора

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"