"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The Educational Product and the Marketing Concept in the Management of Higher Education Schools

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
30-09-2019
in Uncategorized
A A

Dr. Teofana Dimitrova, Assoc. Prof. https://www.researchgate.net/profile/Teofana_Dimitrova

University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

 

Abstract. The competition between higher education institutions in Bulgaria is growing and the practical realization of the marketing concept in the higher education system is becoming more and more urgent. Marketing is the key to creating and implementing a quality educational product. But there are different points of view in the interpretation of what the quality of higher education is, what the educational product is and how it differs from the educational service. The purpose of the article is to clarify the essence of these concepts. But the main focus is the argumentation of the need to adopt the marketing concept as a principle of management of higher education institutions. Specific actions are also indicated in this direction.

Keywords: marketing concept in higher education; educational product; educational service

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAbout Emmanuel Vaskidovich`s “Kratko izlozhenie za soedinenieto na dvete uchilishta Svishtovski, uchilishteto na bozhestvenoto preobrazhenie i sveti apostoli”, or the first published communities’ statute Default ThumbnailDevelopment of the Concept of Entropy: A Simpler Alternative to Carnot Cycle Default ThumbnailThe Media Literacy and the Teachers Default ThumbnailThe Reflexive Approach in Ethnopsychological and Ethnopsycholinguistic Research (On the Example of the Education of Students from the Republic of Kazakhstan)

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Student Motivation in Choosing Тeacher's Career

Next article

Blended Learning: Challenges and Perspectives

Next article

Blended Learning: Challenges and Perspectives

Integrative STEM Education: State, Challenges and Perspectives

Social Dialogue and Education – Traditions and Contemporary Needs on the Labour Market

Последни публикации

  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Приятели“ за братята в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"