"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Influence of Teaching Methods on the Perception of the Learning Material by Students – Future Pedagogical Specialists

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
07-08-2025
in Uncategorized
A A

Elena Nedeva

 Trakia University – Stara Zagora (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2025-6.09

Abstract. The article examines the theoretical and empirical aspects of the need for specific training of future pedagogical specialists to work with children with chronic diseases and their families. The study evaluates the influence of the used methods on the perception of the learning material, the assimilation of knowledge, skills and competences by the students. The effectiveness of these methods is considered as the extent to which the learning objectives are achieved, including the depth of understanding, practical applicability and long-term acquisition of knowledge. The goal is to identify the most effective teaching methods, to obtain feedback from students, and to optimize relationships between children with chronic illnesses, their families, and future teachers. The expected benefits are higher quality of education, better preparation of students, greater satisfaction with the learning process and better care for children with chronic diseases. The article presents initial results of an empirical study, including a conceptual framework, toolkit, and data analysis.

Keywords: children with chronic diseases, effectiveness, teaching methods, students, future teachers

 

Log in to read the full text

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailProject “Educational and Rehabilitation Hub” in the Conditions of War and Post-War Times: the Alternative Model Default ThumbnailManaging a Positive and Life-Skills Development in the School-Based Curricula: a Literature Review on the Sustainable Education Default ThumbnailThe Parents‘ Perspective: Overcoming the Challenges and Discovering the Benefits of Early Second Language Acquisition Default ThumbnailModel of Professionally Directed Training of Future Engineer-Teachers
Tags children with chronic diseaseseffectivenessfuture teachersstudentsTeaching Methods

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

За новото название бютибранш

Next article

Pedagogy, Number 6/2025, Volume 97

Next article

Pedagogy, Number 6/2025, Volume 97

Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност

Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност

Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето

Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"