"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Attitudes of Prospective Teachers on Implementation of AI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
29-08-2024
in Uncategorized
A A

DSc. Nataliya Pavlova, Prof.
University of Shumen “Bishop Konstantin Preslavski”

https://doi.org/10.53656/math2024-4-5-att

Absract. The article presents data from a survey of the attitudes towards working with intelligent programs based on large linguistic models (LLM) among 218 students and specialists – future teachers educated at Shumen University. The survey was conducted within various disciplines and students were encouraged to use chatbots in the preparation of coursework, didactic materials, presentations, solving and composing tasks. Despite the presence of certain experience in working with a chatbot among some of the respondents, the survey was conducted in two stages. In the first stage, the survey was asked directly to the students. It was followed by a brief presentation of some possibilities for working with a chatbot. We mainly used ChatGPTfor demo. A demonstration was made with examples typical for the relevant discipline. Pedagogically oriented projects were assigned for independent implementation with ChatGPT. When the majority of students gained experience using the chatbot to handle didactic tasks, the second survey was conducted. There were also final discussions in the individual groups about the possibilities and the place of the LLM in the work of the teacher and the student.

The results show positive attitudes towards the implementation of artificial intelligence approaches and tools, both in the students’ self-training and in the teacher’s work. The received responses and shared ideas show that future teachers are responsible, ethical and critical in implementing learning innovations. We clarify the necessity of supplementing current academic disciplines with activities aimed at responsible application of LLM-based programs, both for self-training and for the creation of didactic materials for practical classes in schools and kindergartens.
Keywords:: attitudes; future teachers; LLM based programs; chat-bot; poll

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailStudents from the “Non-Formal Education” Studies in the Conditions of the Internship Pre-Graduate Practice – Preparation, Introduction, Defense Default ThumbnailThe Challenges of Pre-Graduation Field Practice for Students – Future Teachers Default ThumbnailDEMOGRAPHIC DIMENSIONS OF RUSSIAN LANGUAGE TEACHING IN SECONDARY SCHOOL Default ThumbnailTHE INTERSECTION OF SPORTS, SECURITY, AND CRYPTO FAN TOKENS
Tags LLM базирани програмианкетабъдещи учителинагласичатбот

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Artifical Intelligence Tools into Higher Mathematics Education: Opportunities, Challenges and Student Perceptions

Next article

Computer Models of One Mathematical Olympiad Problem

Next article

Computer Models of One Mathematical Olympiad Problem

GeoGebra Impact in Avoiding Common Mistakes Students Make in Handling Exponential Functions

Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев разговаря с над 750 гимназисти за вредите от наркотиците
  • Признание за най-добрите
  • Уроците на Клио
  • Морски приключения от Кранево до Атия
  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследват историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"