"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

A Multi-Faceted Approach to Researching the Level of Digitalization in Initial Teacher Preparation

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-02-2025
in Uncategorized
A A

Bistra Mizova, Roumiana Peytcheva-Forsyth
Sofia University
Harvey Mellar
Institute of Education – University College of London

https://doi.org/10.53656/str2025-1-2-mul

Absract. This publication presents a comprehensive concept for applying a complex and integrative research approach to the question of the importance and opportunities for developing digital (general and specific) competencies in initial teacher education. The approach, which has a multi-level structure, consists of several interrelated components and addresses the combination of different ways of empirical evidence gathering on the current state of the problem of digital competencies in teacher education, was developed as part of the research methodology within the SUMMIT project exploring the level of digitalization of Bulgarian education. It was empirically validated in the context of teacher education at the largest higher education institution in Bulgaria – Sofia University. The arguments and all the key decisions underlying the design and implementation of the approach are outlined, thus contributing to expanding the possibilities for in-depth, multifaceted, and large-scale research on the field's current state in the Bulgarian context, to fill the research deficit in this field.
Keywords: complex research approach; digital competence of future teachers; teacher preparation; role of university teachers in the development of digital professional competence

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Teacher Education Curriculum At Sofia University In The Context Of The Development Of Digital Competences Default ThumbnailThe phenomenon of match-fixing in football Default ThumbnailMedia content analysis on school violence and aggression in bulgaria Default ThumbnailIntellectual Reception of G. Lozanov’s Theory on Suggestopedia in the Pedagogical Discourse of Ukraine
Tags дигитални компетентности на бъдещи учителикомплексен изследователски подходподготовка на учителироля на университетските преподаватели за формиране на дигитални компетентности

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Introducing Artificial Intelligence in Education Threats and Challenges (Following the Example of Bulgaria)

Next article

University Ranking Systems in USA and Bulgaria – Similarities And Differences

Next article

University Ranking Systems in USA and Bulgaria – Similarities And Differences

The New Regulatory Order For Determining The Employment Remuneration For The Academic Position “Assistant”

Human Capital in Public Administration – Dynamic Twists and Disturbing Variations

Последни публикации

  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • За целувката и изцелението
  • Три стипендии за деца с дарби от Фотоконкурса на „Аз-буки“
  • Снимка на броя: Златни медали
  • Публикации от международна научно-техническа конференция издава „Аз-буки“
  • В 12 детски градини започва програма за насърчаване на физическата активност
  • Студенти с престижни награди
  • Млади изследователи и арт изобретатели
  • Повече защитили докторанти в БАН
  • Европейската комисия подкрепя участието на България в европейски научни инициативи
  • Три типа задачи на изпита в ІV клас
  • Награди за добри практики обяви Агенцията по акредитация
  • Седмокласниците писаха преразказ по творба на Виктория Бешлийска
  • 2780 лв. става минималната заплата за асистентите във висшите училища
  • ЕК отчита напредък на България в политиката за научните изследвания и иновациите
  • Развитие на умения, STEM и математика са сред приоритетите на Европейската комисия

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"