"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Maritime English Final Assessment оf Future Deck Оfficers at the Nikola Vaptsarov Naval Academy, Bulgaria

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
09-10-2025
in Uncategorized
A A

Language Teaching Methodology / Mетодика

Galina V. Velikova

Nikola Vaptsarov Naval Academy – Varna

 https://doi.org/10.53656/for2025-04-04

Abstract. The present paper aims to contribute to the process towards global standardization of Maritime English (ME) testing and assessment that has been in progress for many years. It focuses on the format of the current final state exam for future deck officers graduating from the Naval Academy in Varna and the testing requirements it conforms to while pointing at its strengths and weaknesses. It also attempts to review this assessment tool in the light of the test specifications developed on the basis of the Maritime English competence yardstick linked to the CEFR reference levels to describe a language user’s proficiency in the absence of universal testing and assessment standards for Maritime English.

The author’s belief is that the development of the blueprint for the test, namely the test specifications, is a step in the right direction and will help us further enhance the quality of the final product. Besides, it is a good starting point for testing and assessing students whose native language is not English and whose language of instruction is their native language supported by Maritime English.

Keywords: Maritime English testing, assessment tool, specifications, test tasks, marking, linguodidactology

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region Default ThumbnailLanguage Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample Default ThumbnailEducational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project Default ThumbnailSchelling – from Logos to Myth
Tags assessment toolLinguodidactologyMaritime English testingmarkingspecificationstest tasks

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Синкретизъм и модалност

Next article

Концептуализация на пространствеността в руския език от гледна точка на лингводидактологията

Next article

Концептуализация на пространствеността в руския език от гледна точка на лингводидактологията

Връзката между средното и висшето образование като проблем на чуждоезиковото обучение в България

Правните ценности като културно-значими ориентири в обучението по чужд език на студенти-юристи

Последни публикации

  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон
  • Нобел за химия: Да уловиш вода от пустинния въздух
  • Най-малко 150 десетокласници влизат в Националната програма „Обучение за ИТ умения и кариера“
  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"