"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Managing a Positive and Life-Skills Development in the School-Based Curricula: a Literature Review on the Sustainable Education

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-11-2024
in Uncategorized
A A

Dr. Lindita Durmishi, Assoc. Prof.,
Dr. Ardian Durmishi
“Aleksander Xhuvani” University
Prof. Milena Filipova
South-West University “Neofit Rilski”
Dr. Silva Ibrahimi
Albanian University

https://doi.org/10.53656/str2024-5-1-man

Abstract. The current paper aims to give a comprehensive exploration of the Life Skills resources and sustainable development and the effectiveness of programs in the general development and positive identity of students in the Albanian educational system. The method used for this study is qualitative with a focus on literature review. Qualitative results revealed that increasing a positive development profile for students in schools impacts decision-making, effective development of interpersonal relations, self-awareness, and emotional management in a life-long education process. The current literature review analysis made us reflect that social support, social competencies, positive identity, and empowerment are the assets with the most specific weight and the highest clinical significance as a form of students’ positive development profile to be considered in future school curricula.

Keywords: positive development, positive identity, developmental profile, students, sustainable education

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailDigital (Non)reality: Pedagogical Approaches to Involving “Alpha” Children in the Digital World Default ThumbnailProject “Educational and Rehabilitation Hub” in the Conditions of War and Post-War Times: the Alternative Model Default ThumbnailGeoGebra Impact in Avoiding Common Mistakes Students Make in Handling Exponential Functions Default ThumbnailИнтегриране на музика в езиковото обучение
Tags developmental profilepositive developmentpositive identitystudentssustainable education

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

България и Виетнам ще продължат сътрудничеството си в образованието

Next article

Проучване ролята на образованието за икономическото развитие на регионите в България

Next article

Проучване ролята на образованието за икономическото развитие на регионите в България

Application of the Competency Model in Business Administaration Higher Education in Horizon 2030

Verbal Aggression as a Product of the Minimized or Missing Functions of Social Intelligence

Последни публикации

  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги
  • МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас
  • Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“
  • МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас
  • Над 46 000 студенти ще получат подкрепа за професионалната си реализация
  • Софийският университет излъчи „Студент на годината“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"