"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Minecraft as an Education Tool for the Application of Integral Learning

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
30-06-2022
in Uncategorized
A A

Daniela Borisova Hristova, Tanya Markova Srebreva
Alexander Georgiev-Kodzhakafaliyata Primary School

https://doi.org/10.53656/voc22-365mine

Abstract. Teaching the basics of coding at Alexander Georgiev-Kodzhakafaliyata Primary School develops students’ digital literacy, algorithmic thinking and skills to design familiar objects, processes and phenomena thanks to popular game Minecraft. This approach serves not to replace the regular lesson but as a parallel which extends and builds upon the learning process in order to develop synthetic competences. Thus emerges a natural necessity to look integrally at specific topics which fail to fit entirely into one scientific area. Students research historical records and then make a 3D Minecraft model of a historic site – the Greek Acropolis, which is part of the learning material in History in grade 5. They not only learn more about the site but also apply the skills of cooperation, effective communication, creativity and critical thinking.
Keywords: Minecraft; integral learning; gamification

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailDesigning а Questionnairе for Studying Linguistic Biographies of Heritage Speakers Default ThumbnailAbout Correlation and Regression Analysis in Behavioral and Social Sciences. Application of Spreadsheets – Methodological Aspects Default ThumbnailBulgarian Political Culture: Layers Of Formation Default ThumbnailResearch on the Sustainable Development Competences of the Landscape Architect in Practice

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Science Fair

Next article

Discount or Why We Study Math

Next article

Discount or Why We Study Math

Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24

Converting Numeral Text in Bulgarian Into Digit Number Using Gate

Последни публикации

  • Кая и вълшебните обувки отведоха десетки деца от Пловдив на магично приключение
  • Сдружение на държавните висши училища у нас се учреди в Софийския университет
  • Птиците в природата и в сърцата на хората
  • Ученици създават брошури за възрастните срещу измами с еврото
  • Зам.-министър Лазарова участва в международна научна конференция във Великотърновския университет
  • Зам.-министър Михалевска участва в патронния празник на Минно-геоложкия университет
  • Над 12 000 родители са ангажирани по проект „Успех за теб“
  • 235 000 ученици с подкрепа за началото на учебната година
  • Благодаря ти, че усмихна деня ми!
  • Веселин Стефанов, директор на столичното 51. СУ „Елисавета Багряна“: Искаме да развием дуална форма на обучение в професионалните ни паралелки
  • Правилата за командировки – дневни, пътни и квартирни
  • Министър Вълчев откри Център за високи постижения в Сандански
  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи
  • Италианският футболен тим Каляри ще си партнира с две столични училища
  • 61 млн. лв. за зелени и цифрови партньорства между бизнеса и науката
  • Над половин милиард лева инвестиции в над 2200 STEM центъра в страната
  • В асеновградско училище възпитават ценности с „Азбука на добродетелите“
  • Ново помагало по български език като чужд
  • INSAIT и България с огромен успех на топ световен форум за изкуствен интелект в САЩ
  • Снимка на броя: STEM център „Елисавета Вазова“
  • Изтъкнатият италиански българист проф. Бруни с диплома за чуждестранен член на БАН
  • Градът като учебна площадка

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"