"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Linguo-Cultural Aspects of Advertising – a Comparative Analysis of Bulgarian and Spanish Examples

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
15-08-2025
in Uncategorized
A A

Veselka Nenkova

University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/bel2025-4-3V

Abstract. This article examines advertising messages in Spanish and Bulgarian, highlighting their linguistic and cultural characteristics. The comparison is carried out both at the linguistic and stylistic level, as well as at the extralinguistic level, emphasizing the sensory effects that advertisements create through extralinguistic factors such as image, color, emotions, etc. The analysis underscores the significance of the cultural code for the successful reception of advertising messages. The aim is to outline the distinctive features of advertisements in both cultures, focusing on similarities and differences in textual and graphic aspects.

Keywords: advertising; interlinguistic and intercultural communication; advertising appeals

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailNext lesson – Let's Go to the Theater! Default ThumbnailHristo Todorov Stoyanov’s Participation in the 1871 First Church National Assembly in Constantinople Default ThumbnailThe New Regulatory Order For Determining The Employment Remuneration For The Academic Position “Assistant” Default ThumbnailRedefining Insurance through Innovation: Trends, Benefits, and Regulatory Challenges: An European Perspective
Tags междуезикова и междукултурна комуникациярекламарекламни апели

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

The Failed Rotation. A Metaphorical Reading of the Crisis

Next article

Cross-Cultural Aspect in the Study of Verbal Folklore (Based on the Material of Bulgarian and Ukrainian Paremia and Fairy Tales)

Next article

Cross-Cultural Aspect in the Study of Verbal Folklore (Based on the Material of Bulgarian and Ukrainian Paremia and Fairy Tales)

Word Order Specifics of Predicate Modifiers in News Headlines

Contemporary Pop Folk Texts Conceptual and Perceptual Influence

Последни публикации

  • Близо 90 компании се запознаха с новата програма за дуално обучение – „ДОМИНО 2“
  • „Аз-буки“ награди автори на научни статии
  • В Министерския съвет: Над 17 млн.лв. за нови градини, училища и спортни площадки
  • Подготовката за кризи влиза в училищата
  • Училището в село Орешак с нов кабинет по български език и литература
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Без телефони в клас и с ограничаване на достъпа до социални мрежи предпазваме децата си
  • Софийският университет отбеляза патронния си празник
  • Близо 400 учители се включват в специализирани курсове за практически умения
  • Професионално образование в крак с времето: Как Габрово подготвя кадри за дрон индустрията
  • Български изследователи с принос към глобалното наблюдение на океаните
  • Министър Красимир Вълчев участва във форум на ОИСР за изкуствения интелект в образованието
  • „Аз-буки“ с премиера на „ТКЗС в българската литература“ във Варна
  • МОН организира дискусия за структурата на училищното образование и националните изпити
  • „Вълшебните обувки на Кая“ продължава своя път – от София и Пловдив до Разград и Варна
  • Синдикат „Образование“ срещу свободния достъп в училищни дворове
  • Белите мечки изхранват и други арктически видове
  • Споделянето на знания стимулира изследователската дейност
  • Формули, които дават резултати
  • Създадоха виртуален образ на мозък на мишка
  • Гвардейският отряд е школа по лидерство и добродетели
  • В „Автото“ в Бургас създават бъдещето
  • Откъде е блясъкът на амолитовите скъпоценни камъни?

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"