"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Linguistics Simulations in Foreign Language Lessons

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-12-2023
in Uncategorized
A A

Milena Yordanova, Mihal Pavlov
Sofia University

https://doi.org/10.53656/for23.621ling

Abstract. In this article, the object of interest is the linguodidactological simulations in the process of learning a foreign language. In the context of the leading modern trends in the field of research in private linguodidactology, an attempt is made to outline the figure of the foreign language teacher as a “methodical screenwriter” and the tasks he performs to optimize the mastery of communicative competence through the perspective of linguodidactology simulations. The methodology used is analysis of sources, observation of positive practices and modeling of techniques for transposition of a linguistic-communicative fragment of reality in the learning process of a foreign language. Based on an analysis of achievements in the field of theory and practice of interactive foreign language learning, guidelines are formulated for the development of various types of simulation activities for mastering the studied language, in which the learner acquires a leading role in the learning process. A model for a widely applicable linguistic didactic simulation in the conditions of active foreign language learning is proposed and the main activities that should be performed to achieve positive results from its application in the learning process are outlined.
Keywords: linguodidactology; linguodidactic simulation; foreign language learning; communicative approach; activity-oriented approach; cross-cultural approach

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPrevention And Correction Of Deviant And Delinquent Behavior Reflected In Art: Evaluation Of An Algorithm Analysis Reflected In Art: Evaluation Of An Algorithm Analysis Default ThumbnailMetaphysical Thinking as Transcendence Default ThumbnailGreen Trademarks and Sustainability Default Thumbnailtesting posts

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Наблюдения върху употребата на клишетата в българската и в румънската публична реч

Next article

The Evidenciality of Bulgarian Verb in Learning Bulgarian as a Foreign Language

Next article

The Evidenciality of Bulgarian Verb in Learning Bulgarian as a Foreign Language

(What) Should We Be Vigilant When Teaching Word Formation in English to Bulgarian English Philology Students?

Translating Linguistic Theories into Practical Solutions for ESP Materials Design: from Discourse Analysis to Teaching Political Discourse

Последни публикации

  • За осигуряването на кадри за бизнеса разсъждаваха учениците на изпита по професия и по профилиращ предмет
  • Рекорден брой участници в националните студентски летни игри „Летен университет“
  • Google дарява нови 150 000 щатски долара на INSAIT
  • Приобщаване по нидерландски
  • В градовете охлаждане няма
  • В над 400 училища ще се проведе матура по профилиращ предмет или по професия
  • Бърза писта за таланти
  • Малкото училище с големите успехи
  • От Рим и Неапол до Пловдив и остров Света Анастасия
  • „Написаното остава. Пиши правилно!“ вече е в продажба
  • Учени са разработили „кожа в спринцовка“
  • Зрелостниците писаха по Яворов и за силата да прощаваш
  • 11-годишната Рая от Варна покори Балкана
  • Магията на музиката
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: В 167 училища ремонтите продължават
  • Може ли шефът да ви задължи да карате личната си кола по работа?
  • Три златни и един сребърен медал за най-доброто представяне на България на Международната олимпиада по астрономия и астрофизика
  • За множественото число на нарицателното тикток
  • „Облякоха“ площада в Кюстендил в риза от 1200 кв. м
  • Семейството е най-големият ресурс за развитие на детето
  • Списанията на „Аз-буки“ с нова платформа за подаване на ръкописи
  • Снимка на броя: Малки творци в музея

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"