"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Critical Discourse Analysis as a Methodological Foundation in Foreign Language Teaching for Education for Democratic Competences

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
20-11-2025
in Uncategorized
A A

Kalina Ishpekova-Bratanova

University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/for2025-05-06

Abstract. This paper argues that Critical Discourse Analysis (CDA) is an effective method for integrating foreign language teaching with Education for Democratic Competences (EDC), as it combines linguistic proficiency with critical thinking and social awareness. It discusses recent Council of Europe policy documents, such as the European Year of Digital Citizenship Education and the Reference Framework of Competences for Democratic Culture (RFCDC), which highlight the importance of multilingualism and democratic competences in foreign language education. The paper also presents case studies to demonstrate how CDA can be applied in foreign language teaching to promote democratic values and intercultural competence.

Keywords: linguodidactology; foreign language teaching; critical discourse analysis; education for democratic competences; Reference Framework of Competences for Democratic Culture

Log in to read the full text

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region Default ThumbnailLanguage Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample Default Thumbnail„Impatient Women“ or The Future of The Values/Values of the Future Default ThumbnailTraining Future Teachers in Assessment Skills within the Framework of Linguodidactic Theory
Tags critical discourse analysiseducation for democratic competencesforeign language teachingLinguodidactologyReference Framework of Competences for Democratic Culture

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Formative Assessment and Written Communication Competence in English as a Foreign Language (4th Grade) – Results from a Pedagogical Experiment

Next article

Training Future Teachers in Assessment Skills within the Framework of Linguodidactic Theory

Next article

Training Future Teachers in Assessment Skills within the Framework of Linguodidactic Theory

Political Branding in Social Networks (USA Presidential Campaign'24 in Tik-Tok)

Снимка на броя: Пространство за експерименти

Снимка на броя: Пространство за експерименти

Последни публикации

  • Детството влиза в нова ера
  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Млади таланти творят наука
  • Снимка на броя: Пространство за експерименти
  • Наградиха победителите в Националния конкурс „Изучаваме света с ГИС“
  • Гергана Стоянова, първи гост на Студио „Аз-буки“: „Да“ на изкуствения интелект в училище, но първо да научим децата да учат (ВИДЕО)
  • Училищната общност на 131. СУ отбеляза неговата 40-годишнина с концерт в НДК
  • Промяна в обществените нагласи у нас към приоритетите в средното образование
  • Парламентарната комисия по образованието и науката подкрепи проектобюджета, който предвижда 5,813 млрд. евро за сектора
  • Два родни университета сред най-устойчивите в света
  • В Министерския съвет: 92 млн.лв. за обезщетения в образованието
  • Благотворителна изложба с рисунки на ученици помага на болни деца
  • Таня Михайлова поздрави учениците от ПГ по механоелектротехника в Ловеч с открития нов STEM център
  • Пътна безопасност в детската градина по проект на МОН
  • Ученици от ПГ „Проф. Минко Балкански“ – Стара Загора, заснеха филм по мотиви от „Под игото“
  • По-добре програмист, отколкото танцьор
  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически проекта бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"