"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The Competency-based Learning Approach in the 21st Century Classroom – Interdisciplinary Learning and Teaching

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
26-10-2023
in Uncategorized
A A

Dr. Maria Metodieva Genova
Second English Language School “Thomas Jefferson”

https://doi.org/10.53656/voc23-553comp

Abstract. The aim of the article is to present one of the best learning and teaching practices for utilising the competency-based learning approach in uppersecondary education through interdisciplinary learning and teaching. Based on the curricula for the 11th grade in academic profiles Bulgarian Language and Literature and English Language and Literature, and the curriculum for general education in Civic Education, as well as on The European Reference Framework for Key Competences for Lifelong Learning and Reference Framework of Competences for Democratic Culture (RFCDC) a series of lessons in the abovementioned subjects is carried out at “Thomas Jefferson” English Language School, Sofia, on the topic of “Shared Values. Human Dignity”. The final lesson is conducted simultaneously in Bulgarian and English by four teachers with four groups of students from different academic profiles integrating new technologies in the learning and teaching process – a shared virtual Google Classroom. The teachers’ goal is to develop students’ civic competencies as well as their cultural awareness and expression competencies based on their acquired multilingual competencies.
Keywords: competency-based learning; interdisciplinary learning (Bulgarian Language and Literature; English Language and Literature; Civic Education; uppersecondary education; shared values

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailReflexive-Dative Constructions with Optative Meaning in Bulgarian Default ThumbnailON THE NEED FOR PSYCHOLOGIZATION OF THE MODERN EDUCATIONAL PROCESS Default ThumbnailNew View of the Idea about Art Education, Reflected in the “School Practice” Journal Since 1906 Default ThumbnailSustainable Professional Development Through Coaching: Benefits for Teachers and Learners

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Organization of Teaching using the 1:1 Model in the Second English Language School “Thomas Jefferson”

Next article

Competencies and Skills in Second Foreign Language Lessons

Next article

Competencies and Skills in Second Foreign Language Lessons

Good Practices Used in School Media Extracurricular Activities

Students’ Self-government for Development of School Community and Formation of Values

Последни публикации

  • Ученици представят бъдещите си професии пред кандидат-гимназисти
  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"