"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Към нови предизвикателства

in Uncategorized

https://doi.org/10.53656/for22.01ling

Човешкият фактор е в основата на обучителния процес. Това показват изминалите в пандемична среда няколко години. Информационно-комуникационните технологии се оказаха в центъра на образователните промени и влязоха в ролята на панацея за решаване на кризисните моменти във всички аспекти на обучението. Но не можаха да изпълнят ролята на пълноценна алтернатива на „живите“ срещи в учебната аудитория.
Вълната от оптимизъм и очаквания вече премина своя пик сред преподавателите и техните ученици и студенти. Във време за оценка и анализ, започна да се преосмисля важността на личния контакт между отделните субекти на образователния процес. Все повече се налага твърдението, че дистанционната форма не е подходящата алтернатива – ако не присъствено, необходимо е да се премине поне към смесена форма на обучение.
Подобна теза е актуална и по отношение на изследователското направление, обединяващо различните аспекти на езиковото образование. Изучаването на минимум два чужди езика е приоритет и естествен елемент в геополитическата стратегия за развитие на всички народи в сложния свят на изпълненото с предизвикателства съвремие. Чуждоезиковото образование е свързано и с изучаването на българския език като роден и като чужд посредством прокарване на реални междупредметни връзки с чуждите езици и култури, преподавани в образователното пространство. За всички участници в обучителния процес е ясно, че подобен тип обучение и практикуването на придобити знания е немислимо в неприсъствена среда. Прекият контакт дава възможност на изследователите да разберат от първо лице езиковата и културната самобитност на отделните езици, да се запознаят с генезиса на тяхното възникване и промяна през вековете. Това е в съзвучие с европейските приоритети за съхраняването на езиковото и културното многообразие.
Вече 40 години сп. „Чуждоезиково обучение“ работи за запазване на това многообразие. На страниците му намират място разработки на различни езици, обясняват се процеси на „преливане“ на думи от едни езици в други и влиянието на процеса на глобализация върху това. В същото време, списанието отделя все повече място за показване уникалността на отделните езици като част от културния феномен. Наред с приложната лингвистика и с методиката свое значимо място в научното издание имат лингводидактическа археология и изследванията на езика и културата. Привилегия и отговорност за списанието е да продължи да дава трибуна за споделяне на идеи от различни направления, които да сблъскват в градивен и позитивен спор представители на научните среди от цял свят.
Накрая, но не по важност, искаме да споделим с вас една изключително важна за развитието на българската академична и научна общност новина: през 2021 г. сп. „Чуждоезиково обучение“ стана част от престижния трети квартил на Journal Citation Index (Q3 на JCI) на Web of Science. Признанието е видимо в актуалния Journal Citation Report на престижната наукометрична база, който обхваща резултатите от проследените през цялата 2020 г. метрики. Включването в Q3 на JCI дава нова възможност за повишаване видимостта на трудовете на нашите учени и изследователи, разпространявани на родния им език сред необятна международна научна общност.

Nikolay Kanchev, PhD student
Зам.-директор по научната периодика
Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“

shareTweet
Previous article

Успехите продължават

Next article

Language Transfer And Problems Of Teaching Bugarian For Slav Students

Next article

Language Transfer And Problems Of Teaching Bugarian For Slav Students

SPEECH DEVELOPMENT OF ADOLESCENTS AGED 10 – 12 AND THE USE OF ELECTRONIC DEVICES

LINGUO COGNITIVE, INTERCULTURAL AND SOCIOLINGUISTIC FEATURES OF THE GERMAN LEXICAL UNITS CONTAINING THE SUFFIXOID –WEISE

Последни публикации

  • „Стою Шишков“ в село Търън празнува юбилей
  • Век и половина просветна дейност в Ботунец
  • Китовете могат да устоят на рака
  • 36 000 ученици трупат опит в реална работна среда
  • Буквоубежище
  • Наши ученици с отличия от най-голямото състезание за наука и инженерство
  • Министър Сашо Пенов: Имаме образователна система с традиции
  • Предизвикателството за четене
  • 38 000 деца и ученици изучават български език зад граница
  • Стартира кандидастването на училищата по проект „Успех за теб“
  • Това ме смее?!
  • Предимствата на виртуалната и добавената реалност в клас
  • Училището на Александър Стамболийски на 140 години
  • Ученици ще произвеждат млечни продукти в мобилна мандра
  • Интердисциплинарни уроци сменят маркера и черната дъска
  • Явора Стоилова, писателка и поетеса: Прекланям се пред възрожденския дух на учителите
  • Открит е Център за дигитални технологии в ТУ – София
  • Проф. Младенов с нов ректорски мандат в Пловдивския университет
  • Епохата на Рибния буквар
  • БАН отличи млади учени по случай 24 май
  • Предизвикателството да изследваш света
  • „Културна палитра“ в Нидерландия
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Subscribe now

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US