"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Интертекстуални мотивни гнезда при интерпретация на темата „Обществото и Властта“) от учебното съдържание по литература за XI клас (общозадължителна и профилирана подготовка, модул „Диалогични прочити“)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
10-10-2021
in Uncategorized
A A

Stefka Karaivanova
Департамент за информация и повишаване квалификацията на учителите
Trakia University -Stara Zagora

https://doi.org/10.53656/bel2021-1-4-liter-inter

Abstract.. Тази статия си поставя за цел да интерпретира интертекстуалните мотивни гнезда по темата за „Обществото и Властта“ – част от учебното съдържание по литература за XI клас, като обединява текстове от общозадължителна и профилирана подготовка, модул „Диалогични прочити“. Разглеждат се художествените взаимодействия между включените в учебната програма литературни текстове и такива, които са извън нея, с оглед открояването на диалогичността на литературата като особен вид културна знаковост. На база на специфичния интерпретационен коментар се открояват водещите проблемно-тематични линии, които биха станали основа за резултатна учебна работа.
Keywords: нравствена деградация; интертекст; мотив; социален драматизъм; духовна пустота; воля за власт

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailRELIABLE INSTRUMENTS IN THE ASSESSMENT OF SCHOOLAR WELLNESS IN THE PRIMARY EDUCATIONAL LEVEL Default ThumbnailCOMPARISON OF FORMATS FOR PROFILED TRAINING IN SELECTED MATRICULATION SUBJECTS AND FORECAST FOR THE EXPECTED RESULTS FROM THEM Default ThumbnailListening Comprehension Skills in the Context of Reading Training at Primary School Age Default ThumbnailКъм преосноваването на обучението по литература върху компетентностния подход (Наблюдения върху съпоставки, осъществени от зрелостници, на интерпретации на дадена тема в два художествени текста)

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Писането на есе като компетентност. Какво и как оценяваме

Next article

Времето като абстракция – аспекти и проблеми на темпоралността в лингвистичните изследвания

Next article

Времето като абстракция – аспекти и проблеми на темпоралността в лингвистичните изследвания

South Slavic-Ukrainian Phonetic and Graphic Variability in Religious Monuments of the 14th–15th Centuries

За ранните преводи на разказитена Йордан Йовков и тяхната рецепция в полския културен контекст

Последни публикации

  • Заедно сме по-добри
  • Магията на думите
  • Шимпанзета оказват първа помощ
  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"