"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Integrating Primary Source Analysis in Remote Teaching of Earth and Environmental Science During the COVID-19 Pandemic

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
26-12-2023
in Uncategorized
A A

Irina Kopteva
Geography and Environmental Studies Department
University of Colorado at Colorado Springs(USA)

https://doi.org/10.53656/nat2023-3-4.04

Abstract. The COVID-19 pandemic disrupted learning, and obstructed social connections and spatial awareness. To rectify, an interdisciplinary curriculum integrated remote teaching of earth and environmental science with primary source analysis. Two professional development workshops trained 20 teachers and librarians who designed 17 cross-curricular activities for 540 students. In semi-structured interviews, the participants reflected that primary source analysis engages students in active learning and inquiry, develops critical thinking, provides multiple perspectives, and advances spatial skills by investigating real-world situations. Teachers concluded that teaching with primary sources enhances instruction and saves their time because activities can be adapted for any mode of instruction.
Keywords: primary sources, remote education, professional development, cross-curricular activities

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailRedesign of Economics Education for Creating a Flexible and Adaptive Learning Environment Default ThumbnailThe Merit of Stefan Chaprashikov for Carrying the Olympic Flame in 1936 Default ThumbnailAreas Associated to a Quadrilateral Default ThumbnailStudents’ Attitudes towards Reading through Teacher’s Point of View

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Development of Health-Environmental Competences in Teaching Chemistry Through a System of Learning Tasks

Next article

Modelling the Impact of Vaccination on the Transmission Dynamics of COVID-19 in the Presence of Environmental Factor

Next article

Modelling the Impact of Vaccination on the Transmission Dynamics of COVID-19 in the Presence of Environmental Factor

Unsolved Problems of the Modern Natural Geographical and Settlement Toponymy of Bulgaria

The Narrative of Our Home: Ecology, Philosophy and the Power of Places

Последни публикации

  • Технологичното училище „Електронни системи“ ще има нов корпус в „София Тех парк“
  • УниБИТ празнува Деня на народните будители за 23-ти път с научна конференция
  • БАН отбеляза с тържествено събрание Деня на народните будители и 175 години от рождението на Иван Вазов
  • В Русенския университет отбелязват Деня на бесарабските българи
  • Учени и педагози дискутират нови подходи в обучението по български език
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център СУ „Антон Попов“ в Петрич
  • Трябва ли да плащам, ако не спазя предизвестието при напускане?
  • Министър Красимир Вълчев: Отличниците на България вдъхновяват други да последват примера им
  • Над 7% ръст на средствата за научноизследователска и развойна дейност
  • Наградиха призьорите от Националния конкурс „Морето не е за една ваканция“
  • Есенни благотворителни празници в Гимназията по туризъм във Велинград
  • Пореден успех: Български ученици спечелиха 4 медала от Младежката балканска олимпиада по информатика
  • Върховният административен съд окончателно: Студентите в платена форма на обучение също имат право на стипендия
  • Столичната община пита родителите как избират детска ясла и градина
  • Видинското училище „Любен Каравелов“ откри нови кабинети по роботика
  • Министерствата на отбраните
  • Зам.-министър Петър Николов подкрепи иновативен училищен проект в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Проведе се Х юбилейно издание на „Наука на сцената“ в Севлиево
  • Нов STEM център променя обучението в ОУ „Двайсти април“ – Панагюрище
  • EXPLORER – програмата, която задържа таланти в България
  • Десет учители с наградата „Константин Величков“ за принос към образованието
  • 150 години просвета в с. Крайници

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"