"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Identifying Students’ Level of Psychological Well-being Amidst the COVID-19 Pandemic

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
20-10-2022
in Uncategorized
A A

Aislu Akisheva
L.N. Gumilyov Eurasin Nnational University (Kazakhstan)

https://doi.org/10.53656/ped2022-8.07

Abstract. An empirical psychological survey has been conducted with students of the L.N. Gumilyov Eurasian National University (Nur-Sultan, Kazakhstan) to reveal the psychological conditions of students in the COVID-19 pandemic. A comparative analysis is presented with the results of a similar study with students from N. Vaptsarov Naval Academy (Varna, Bulgaria) has been made. It has been found that the mood of respondents is directly related to the level of optimistic or pessimistic moods of respondents. Those who determine their mental state as good, stable one have higher values of optimism as well as lower values of negative expectations. The survey shows that indicators of negative expectations such as: fear, anxiety, fatigue, depression, loneliness, burnout have been revealed despite a rather high positive indicator of stress resilience among Kazakhstani students. Such students should not be neglected, they should be given psychological support.
Keywords: pandemic; social isolation; level of stress tolerance; psychological state

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Idea of Man in the Political Philosophy of Modernism Default ThumbnailApplication, Adaptation and Importance of the Innovative Soundpainting Method in Preschool Age Default ThumbnailContemporary EuropeanTendencies in Methodics of Development of Personal Competences in the Children`s Rights Area Default ThumbnailUnder the Banner of Bulgarian-Croatian Dialogues

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Integrating Intercultural Education in the Primary School Curriculum

Next article

Attitudes of Future Kindergarten Teachers towards the STEM Approach

Next article

Attitudes of Future Kindergarten Teachers towards the STEM Approach

The Child Aggression through the Behaviorism View (Brief Theoretical Analysis)

Preventive Proceedings of Commissions for Combating of Anti-social Acts among Under Age and Minor People

Последни публикации

  • Училищният психолог д-р Таня Илиева и педагогът Елка Димитрова издават книга дневник за сближаване и общуване в семействата
  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"