"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Gamification in Language Teaching at The University Level: Learner Profiles and Attitudes

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
23-06-2022
in Uncategorized
A A

Denitza A. Charkova
University of Plovdiv “Paisii Hilendarskiˮ (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for22.307gami

Abstract. In instructional settings, the term gamification refers to the use of game-based elements to increase learner motivation and involvement. This study aimed to get insight into how adult learners of English perceive gamified activities incorporated into their English language course, and whether player types as defined by Bartle (1996) – explorers, achievers, socializers, and killers – affect student attitudes to specific gamification elements (rules, time limit, challenges, leaderboard, awards, bonuses, and badges). The results showed a high level of student support (97%) for gamified language instruction. A significant difference was observed between player types regarding their attitudes to certain gamification elements and player types. Challenges were highly rated by the explorers (p = 0.006); leaderboards by the killers (p = 0.049), and time limit by the achievers (p = 0.009). The conclusion is that player types and preferences should be surveyed and considered when designing gamified learning activities.
Keywords: gamification; gamification elements; player types; English language teaching; learner attitudes

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailHygiene As A Concept And A Subject In The Revival School Default ThumbnailA System for Stimulating and Developing Students’ Creative Thinking Skills Default ThumbnailAssociative Fields of the Composites with the Components of Covid- and Corona- in Bulgarian and Polish Language Awareness Default ThumbnailPlacing Students at the Center of the Learning Process through the Use of STEAM Project-based Education in the Middle Education Stage – Methodical Guidelines for Teachers

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

The Benefits of Lexical Approach in Quizlet-Based Vocabulary Learning

Next article

Culture Specific Information in “Eugene Oneginˮ by A.S. Pushkin: Rendering Strategies in Portuguese Translations

Next article

Culture Specific Information in “Eugene Oneginˮ by A.S. Pushkin: Rendering Strategies in Portuguese Translations

To the History of a Word Introduced by Hristo Botev

Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49

Последни публикации

  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически поректа бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология
  • Експерти от България и Румъния обсъждат социалните измерения на висшето образование
  • Пътни полицаи разговарят с ученици за рисковете на пътя в Пловдив
  • 115 учители споделят добри практики от обучения по религия
  • Националният музей на образованието с обучения за иновативни и алтернативни подходи в образованието
  • 78. СУ „Христо Смирненски“ издаде книга с приказки на деца със специални потребности
  • 76 майсторски класове надграждат квалификацията на учителите
  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"