"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Formative Assessment and Written Communication Competence in English as a Foreign Language (4th Grade) – Results from a Pedagogical Experiment

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
20-11-2025
in Uncategorized
A A

Penka Kаneva

St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo

https://doi.org/10.53656/for2025-05-05

Abstract. The article presents the results of a pedagogical experiment aimed at improving written communication competence in English as a foreign language among 4th-grade students. The experiment was conducted with 137 students from four different regions in Bulgaria[i]. The organization and methodology of the experimental activities are briefly described. The criteria, indicators, and benchmarks included in the diagnostic tools are listed. Statistical evidence is provided to support their validity and the effects of the experimental teaching. Based on the research data obtained, the article highlights both the achievements and the challenges in the development of written communication competence in English as a foreign language.

Keywords: diagnostics; competence; linguodidactology; written communication; 4th grade

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Replacement of the Imperfect Active Participle by the Aorist Active Participle in Modern Bulgarian: a Linguodidactological Perspective Default ThumbnailChallenges and Advantages in Implementing STEM/STEAM Projects in School Education in Bulgaria Default ThumbnailSyncretism and Modality Default ThumbnailTeaching German at the UNWE – Decades of Traditions, Continuity and Development
Tags 4. класдиагностикакомпетентностлингводидактологияписмено общуване

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

The Conceptual Model of Content Analysis of Applicants’ Internal Motivation in Entrance Essays

Next article

Critical Discourse Analysis as a Methodological Foundation in Foreign Language Teaching for Education for Democratic Competences

Next article

Critical Discourse Analysis as a Methodological Foundation in Foreign Language Teaching for Education for Democratic Competences

Training Future Teachers in Assessment Skills within the Framework of Linguodidactic Theory

Political Branding in Social Networks (USA Presidential Campaign'24 in Tik-Tok)

Последни публикации

  • Детството влиза в нова ера
  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Млади таланти творят наука
  • Снимка на броя: Пространство за експерименти
  • Наградиха победителите в Националния конкурс „Изучаваме света с ГИС“
  • Гергана Стоянова, първи гост на Студио „Аз-буки“: „Да“ на изкуствения интелект в училище, но първо да научим децата да учат (ВИДЕО)
  • Училищната общност на 131. СУ отбеляза неговата 40-годишнина с концерт в НДК
  • Промяна в обществените нагласи у нас към приоритетите в средното образование
  • Парламентарната комисия по образованието и науката подкрепи проектобюджета, който предвижда 5,813 млрд. евро за сектора
  • Два родни университета сред най-устойчивите в света
  • В Министерския съвет: 92 млн.лв. за обезщетения в образованието
  • Благотворителна изложба с рисунки на ученици помага на болни деца
  • Таня Михайлова поздрави учениците от ПГ по механоелектротехника в Ловеч с открития нов STEM център
  • Пътна безопасност в детската градина по проект на МОН
  • Ученици от ПГ „Проф. Минко Балкански“ – Стара Загора, заснеха филм по мотиви от „Под игото“
  • По-добре програмист, отколкото танцьор
  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически проекта бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"