"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Features Of The Formation Of The “Self” Concept Of Students Using Digital Technologies During The Covid-19 Pandemic

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-04-2022
in Uncategorized
A A

Berik Matayev
Pavlodar Pedagogical University (Republic of Kazakhstan)
Prof. Dr. Kadisha Shalgynbayeva
L.N. Gumilyov Eurasian National University (Republic of Kazakhstan)
Dr. Zaru Kulsharipova, Assoc. Prof.
Pavlodar Pedagogical University (Republic of Kazakhstan)

https://doi.org/10.53656/ped2022-3s.07

Abstract. Modern psychological and pedagogical studies of professional training of undergraduate students in the specialty “Pedagogy and Psychologyˮ in online learning conditions increase the relevance of research in the field of the “Selfˮ concept. The psychological term “Self” in science has many meanings. On the one hand, the “Selfˮ, as mentioned above, is the result of the separation of a person from the surrounding communication space, which allows them to feel and feel their physical and mental state and to know themself as a subject of activity. On the other hand, self-realization of their own “Self” is an object of self-knowledge for them, especially at the stage of professional development. Diagnostics of the “Self” concept of students in the conditions of professional training was carried out using the methods of S.A. Budassi, M. Kuhn, T. McPartland “Who am I?”, “I am in the past. I’m in the present. I’m in the future” and a specially designed questionnaire. The sample consisted of 141 students of Pavlodar Pedagogical University (PPU) and Toraighyrov University (TOU) aged 17 to 23 years, without work experience. Based on the results obtained, the hypothesis of the existence of a relationship between the “Self” concept and the professional training of future specialists was confirmed.
Keywords: self concept; professional training; student; personality; future specialist

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailConcept Of Present Practice In Choosing Of Optimal Number Of Tugs Default ThumbnailExistential Functions Of Mentalization In Asian Civilizations Default ThumbnailShipyard Crane Modeling Methods Default ThumbnailDigital Competences and Educational Inequalities in European Contex as a Consequence of an Accelerated Shift to Distance E-learning in the COVID-19 Pandemic

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Digital Universities: Features And Key Characteristics

Next article

Experimental Research Of Psychological Support Of Development Of Communicative Competence In High School

Next article

Experimental Research Of Psychological Support Of Development Of Communicative Competence In High School

Teaching English Pronunciation During The Covid Pandemic

Distance Learning In The Context Of The Covid-19 Pandemics

Последни публикации

  • Иво Величков, психотерапевт: Не децата, а родителите имат нужда от психолог
  • Министър Красимир Вълчев се срещна с новоизбрания Управителен съвет на АБУЧ
  • С внимание към всяко дете
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по география
  • Това е истински събор – с хора́ и песни на мегдана
  • Образователната комисия в НС даде зелена светлина на промените в Просветния закон
  • Учредиха асоциация на учителите по ромски език
  • Лекар от „Пирогов“ е сред отличниците на Европейското дружество по кардиология
  • Приложение за уверени майки
  • Снимка на броя: Лятно вдъхновение
  • Отпуска поради лични и семейни причини
  • Електронни бази данни или електронни база данни
  • 2,6 млн. лева за осигуровки на учениците в дуално обучение
  • 37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието
  • Още 202 млн. лв. по Програма „Образование“
  • МОН проверява социално-педагогически интернат
  • Започнаха дебати за промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Лятна програма за деца в Националния археологически институт с музей при БАН
  • 485 учители обучени по „Успех за теб“
  • В Антарктида за 6 години не се е натрупал нов лед
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по биология
  • Филиалът на Русенския университет „Ангел Кънчев“ официално получи сградата на бившия Тараклийски университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"