"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Exploring the Narrative Identity of Hungarian Teachers in Slovakia

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
09-11-2023
in Uncategorized
A A

Patrik Baka, Terézia Stredl, Kinga Horváth
J. Selye University (Slovakia)
Zsuzsanna Huszár
University of Pécs (Hungary)
Melinda Nagy, Péter Tóth, András Németh
J. Selye University (Slovakia)

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.3

Abstract. The focus of the present paper is to investigate the narrative identity of Hungarian teachers in Slovakia and to identify their identity factors. The first section of the study introduces the demographic and pedagogical characteristics of the Hungarian minority in Slovakia. Following that, we explore the concept of narrative identity and the possibilities for its research, with a strong emphasis on the Grounded Theory methodology, on which this research is based. Next, we present the specific characteristics and focal points of our research, as well as the group of interviewees, consisting of teachers from various regions of southern Slovakia. Finally, we will analyze in detail the common findings from the in-depth interviews, which we will categorize according to the Grounded Theory methodology and interpret based on the concepts (key terms) within those categories. The four categories we identified are “dynastic patternsˮ, “professional foundationˮ, “critical horizonsˮ, and “national identity and cultureˮ.
Keywords: narratives; pedagogical identity; in-depth interviews; grounded theory; Hungarian minority

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailOn The Poitical Economy of the April Uprising of 1876 Default ThumbnailThe History Teacher – Between the Pedagogue and the Historian Default ThumbnailHıstory Educatıon between the Major Reforms in Bulgarıan Educatıon 1948 – 2002 Default ThumbnailEconomic Development through Innovation in Six Asian Countries

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

A Template for a Distance Learning E-course at a Bulgarian University – the Experience of St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo

Next article

Digital Whiteboards as a Form of Effective Communication in Blended Learning environment

Next article

Digital Whiteboards as a Form of Effective Communication in Blended Learning environment

Professional Values of Teachers in Training

Visualization Problems in Mathematics for the Third Class through Animated Scenarios in an Electronic Learning Environment

Последни публикации

  • България проучва възможността за строителство на гигафабрика за изкуствен интелект в партньорство с IBM и Европейската комисия
  • Модернизират столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • Безплатен транспорт за украински ученици с временна закрила
  • Варна – градът, който чува стоте езика на децата
  • INSAIT с пробив на водещата конференция по изкуствен интелект за роботика
  • Филмът „Съединението – 140 години по-късно“ с премиера в БАН
  • Обсъждат данъчни стимули за научна и развойна дейност
  • Зам.-министър Николай Витанов поздрави 90-ия випуск на Стопанската академия в Свищов
  • Зам.-министър Наталия Михалевска участва в научна конференция за развитието на лингвистиката
  • ППМГ „Нанчо Попович“ – Шумен, се гордее с много отличници
  • Ученици от Компютърната гимназия в Правец участват в международно изложение за дронове
  • Още над 12 млн.лв. за дуално обучение
  • Начало на кампанията „Участвай! Олимпиадата е за всички“
  • Бюджетен или евтин
  • Какво да правите, ако работодателят бави заплатата
  • Гимназията в Белене с концерт за 55 години
  • Урок по свобода в Окръжния съд – Кюстендил
  • Община Русе отново дари „Културен чек“ на зрелостниците от града
  • Зам.-министър Николай Витанов откри новата академична година в Пловдивския университет
  • Да свързваш науката с индустрията
  • Научна конференция за транспорт събра учени от чужбина и страната
  • НВО по математика за шестокласниците

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"