"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Exploring Pick’s Theorem in the Classroom: a Comparison between Traditional and Digital Methodologies Using Picksolver Software

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
24-10-2025
in Uncategorized
A A

Ruben Molano 1), Mar Avila 2), Jose Carlos Sancho2), Pablo G. Rodrguez 2), Andres Caro 2)

1) Department of Didactics of Experimental Sciences and Mathematics,
University of Extremadura, Caceres (Spain)
2) Department of Computer and Telematics Systems Engineering,
University of Extremadura, Caceres (Spain)

https://doi.org/10.53656/math2025-5-2-ept

Abstract. This paper presents a study that analyzes how traditional methods, based on the use of paper-and-pencil (PPB), can be integrated with digital tools to solve geometric problems using Pick’s theorem. Students worked in groups of four and completed four tasks of increasing complexity, solving each one first with traditional methods and then using Pick-Solver, a custom software designed to compute polygonal areas and identify maximum-area polygons within lattice polygons, even those containing holes. Results highlight distinct advantages: while PPB promoted deeper conceptual understanding and more deliberate reasoning, PickSolver enabled quick verifcation and enhanced student motivation. Rather than being opposing strategies, both approaches worked best when combined. Their integration created a more engaging and visually rich learning environment. The results indicate that the integration of both methods supports more robust and meaningful mathematical learning.
Keywords: geometry education, lattice polygon, Pick’s theorem, area, digital tools

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailInnovative Practices in Teachers’ and Students’ Trainings Default ThumbnailComparative Analysis Of Main Activities In The Different Stages Of Mathematic Education Default ThumbnailManagement Approaches in the Field of Culture Default ThumbnailTeacher Education and its Significance for Institutional Quality in Kindergarten and School
Tags areadigital toolsgeometry educationlattice polygonPick's theorem

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Nonparametric Maximum Likelihood Estimation in Branching Processes with Random Migration

Next article

Selection of the Bulgarian Team for the Twenty-ninth Junior Balkan Mathematical Olympiad

Next article

Selection of the Bulgarian Team for the Twenty-ninth Junior Balkan Mathematical Olympiad

Infrastructure for Deploying Large Language Models in Chatbots with Retrieval-augmented Generation

The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of Augmented Reality in School

Последни публикации

  • Медалистът Борис Донков и неговият треньор Василка Йорданова: Успешният тандем учител-ученик се гради върху взаимно уважение и доверие
  • Споделена обич между деца, родители и учители
  • Учениците от столичното 107. ОУ „Хан Крум“ с коледен базар в подкрепа на болно дете
  • „Елхи на надеждата“ оживяват в Кюстендил
  • Ученици от Кюстендил раздават пакети от първа необходимост на възрастни хора
  • БУ „Дора Габе“ в Мюнхен с благотворителна инициатива „Лична коледна кутия“
  • В Министерския съвет: 84,614 млн. евро за подготовка на образователната система за извънредни ситуации и кризи
  • Над 150 творби участваха в конкурса за детско творчество на ОДК – Кюстендил
  • Месец на светлина и общност в БУ „Св. св. Кирил и Методий във Виена
  • Вкусът на Коледа
  • Български коледни традиции оживяват в Испания
  • Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието
  • Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“
  • INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин
  • Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение
  • Кюстендилско момче прелетя до световния елит на батута
  • Време за споделеност и българска реч
  • Обезщетение при постъпване на работа с по-ниско заплащане
  • Коледно пътешествие във времето с коледари и подаръци с дрон
  • „Кон до коня, юнак до юнака“
  • Добротата и приятелството – най-хубавият подарък
  • Любопитството е най-силният двигател на прогреса

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"