"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Enchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
19-06-2025
in Uncategorized
A A

Valentina Kostic1), Tanja Sekulic2)

1)Academy of Applied Technical and Preschool Studies Nis – Department Pirot (Serbia)

2)Technical College of Applied Sciences in Zrenjanin (Serbia)

https://doi.org/10.53656/math2025-2-4-evr

Abstract. This paper emphasizes the introduction of the innovative typology of tasks in calculus education to enhance students’ visual reasoning skills. The proposed typology includes graphical tasks that require students to engage with images to derive meanings, justify solutions, and foster a deeper conceptual understanding of function derivatives. By integrating these tasks, we aim to address the imbalances in mathematics education regarding traditional approach, which often favors algebraic over graphical representation. This new typology will help students develop a well-rounded understanding, bridging the gap between symbolic manipulation and graphical interpretation.

Keywords: visualization; graphical tasks; calculus; derivative

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailStudents` Activities in the Digital Environment Default ThumbnailPropaedeutics of the Сoncept of “Self-feeding in Plants” in Kindergarten and in Studies in I and II Grades Default ThumbnailNature and Classification of Unmanned Surface Vehicles Default ThumbnailPhilosophy оf Shared Society
Tags calculusderivativegraphical tasksvisualization

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

A Short Formula for the Area of a Quadrilateral with Two Equal Opposite Sides and it’s Application

Next article

Споделянето е пътят към успеха

Next article
Споделянето е пътят към успеха

Споделянето е пътят към успеха

Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students

Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience

Последни публикации

  • 57 изследователи, свързани с БАН, попадат в световна класация за топ учени
  • Откриха реставрираната астрономическа обсерватория на Софийския университет
  • Проекти за 20 млн.лв. се изпълняват в училища в Разград
  • Изследване на INSAIT в топ конференция за роботика
  • Наш изследовател проучва устойчивостта на газопроводите за пренос на водород
  • Столична община с програма „Да пораснем изправени“
  • Морската градина във Варна става учебна стая на открито
  • Библиотеката на Строителния техникум в Бургас ще носи името на бившия директор
  • Всичко може да се постигне с добри дела
  • Софийската зоологическа градина предлага безплатна онлайн платформа с образователни ресурси за деца от 7- до 12-годишна възраст
  • Зам.-министър Михалевска участва в Националното тракийско поклонение в Маджарово
  • От дигиталната математика до себепознанието
  • Кюстендилските „Патиланци“ покориха сърцата на Босилеград с театър и книги
  • Нова учебна година в напълно обновена среда
  • „Аз-буки“ с награди за изявени ученици по химия
  • Министър Красимир Вълчев откри разширението на ОУ „Митрополит Авксентий Велешки“ в Самоков
  • 13 отличници във випуск 2025 на Факултета по дентална медицина към МУ – София
  • Пенсиониране по време на болничен: право на обезщетение
  • Сто ученици от Бургас се включват в „Прочети ми приказка“
  • Три нови конкурса търсят таланти
  • Подкрепа за нови директори и учители
  • Първо градско състезание за педагози в София организира Българската асоциация „Спорт за учащи“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"