"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Education and Professional Development of Youths at Risk Placed in Residential-type Social Service Centers

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
31-10-2024
in Uncategorized
A A

Albena Kostadinova
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-8.08

Abstract. The maintenance of sustainable, upward development and well-being for society at the national level is a consequence of the achievements of individuals. Acquiring an educational degree and becoming established in a profession are of great importance for the success of every person in life. The set of new knowledge, skills and competences necessary to live in the 21st century is constantly increasing, and finding a job in the conditions of serious competition requires not only appropriate qualifications, but also constant upgrading and personal improvement. The new educational policies focus on improving the teacher-parent interaction to reveal the potential and capabilities of each student. Children placed in residential care lack parental support and have more difficulties in learning, training and finding suitable work than their peers guided by their families. The proposed article presents the results of a survey regarding the opinion of specialists in relation to the situation of minors residing in family-type accommodation centers in educational and professional aspects. The purpose of the research is to establish the current state of affairs in this matter and to highlight some significant obstacles that limit the educational and professional success of young people. Based on the obtained results, conclusions were drawn and recommendations were given as a starting point for taking targeted actions at the level of responsible persons, public organizations and institutions.
Keywords: children at risk, educational inclusion, educational inequality, professional success, extracurricular activities, family-type placement center for children and youths

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

width="238"Home Default ThumbnailBULGARIAN INFORMATION CONSORTIUM. TWENTY YEARS OF LIBRARY COOPERATION Default ThumbnailDigital Whiteboards as a Form of Effective Communication in Blended Learning environment Default ThumbnailКъм преосноваването на обучението по литература върху компетентностния подход (Наблюдения върху съпоставки, осъществени от зрелостници, на интерпретации на дадена тема в два художествени текста)
Tags children at riskeducational inclusioneducational inequalityextracurricular activitiesfamily-type placement center for children and youthsprofessional success

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Нагласи и предизвикателства пред учителите по музика в предучилищна и начална училищна възраст за интегриране на музикалното изкуство в интердисциплинарния STEAM подход

Next article

Министър Галин Цоков откри нова сграда към 7. СУ „Кузман Шапкарев“ в Благоевград

Next article
Министър Галин Цоков откри нова сграда към 7. СУ „Кузман Шапкарев“ в Благоевград

Министър Галин Цоков откри нова сграда към 7. СУ „Кузман Шапкарев“ в Благоевград

Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96

Подход за откриване на пропуски в сигурността на уеббраузъри в операционни системи за мобилни устройства

Последни публикации

  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • Министър Красимир Вълчев разговаря с над 750 гимназисти за вредите от наркотиците
  • Признание за най-добрите
  • Уроците на Клио
  • Морски приключения от Кранево до Атия
  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследват историите на българите в Северна Америка от началото на XX век

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"