"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Digital Technologies to Support Learning

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-04-2024
in Uncategorized
A A

Dr. Stoyanka Georgieva-Lazarova, Assoc. Prof.,
Dr. Luchezar Lazarov, Assoc. Prof.
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo

https://doi.org/10.53656/ped2024-3.04

Abstract. The diversity of technologies and tools in the contemporary digital world is ever rising. They enable teachers to plan and develop their own learning materials with ease – from web pages, wikis and blogs to photos and videos. This becomes the challenge of developing ways in which technology can support learners of this course to effectively create their own learning contexts. The article analyzes modern researches in some theories of learning, with the aim of seeking an answer to the question: how teachers can support the learning of students through teaching materials. As a result, a system of science-based recommendations for teachers in the context of digital resource design to use in teaching is proposed. Analysis of empirical research results shows that a template for a quality distance learning e-course that creates a familiar learning environment is more effective for learning than courses without a template.
Keywords: learning theory; digital technologies

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailDevelopment of the Ideas of Biology Textbooks from 5th, 7th and 10th Grade (Us Experience, State of California) Default ThumbnailPedagogical Facilitation of Cognitive Development in Early Childhood Default ThumbnailDigital Competence in Foreign Language Textbooks: Comparative Analysis of Language Learning Systems in English, German and Spanish Default ThumbnailDiagnostics of the Intellectual and Personal Reflection in the Process of Biology and Health Education (Second Stage of High School Education)
Tags дигитални технологиитеория на учене

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Attitudes and Experiences of the Preschool Teachers in the Application of Digital Technologies in Environmental Education

Next article

Research of the Problems of Professional Support for Teachers in the Implementation of Inclusive Education

Next article

Research of the Problems of Professional Support for Teachers in the Implementation of Inclusive Education

Social Interest and Stress Tolerance

Preparation of Future Teachers for Organising a Health-Preserving Inclusive Space in Educational Institutions

Последни публикации

  • Ученици представят бъдещите си професии пред кандидат-гимназисти
  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"