"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Conceptual Model of Training in Remote Virtual Supervision in Social Work

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
04-10-2024
in Uncategorized
A A

Silviya Beloeva,
Nataliya Venelinova
University of Ruse “Angel Kanchev”

https://doi.org/10.53656/str2024-5s-6-con

Abstract. The article aims to present a conceptual model of training in remote virtual supervision in social work. This model corresponds to the current trends of digital transformation and has high potential for application in higher education and training specialists in social activities. Тhe authors analyze the opportunities and limitations of digitalization in social work, focusing on the digital adaptation of traditional supervision. They explore the perspective of both synchronous and asynchronous application of virtual supervision, including the need to develop specialized skills for remote, computer-mediated monitoring and advisory support of social workers. The paper comments on specific issues related to digitization such as limited non-verbal cues, privacy, trust issues, and the effects of emotional support in the absence of direct personal connection. The authors suggest educational interventions to overcome these issues.
Keywords: supervision, social work, higher education, digitalization

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailHigher Education and Recognition as an Individual Value: Theoretical Challenges and Empirical Manifestations Default ThumbnailManagerial Aspects of Cooperation among Higher Education Institutions and Their Stakeholders Default ThumbnailDevelopment of the Information Economy Concept and the Transition to Industry 5.0 Default ThumbnailAn Innovative Model for Developing Digital Competences of Social Workers
Tags digitalizationhigher educationsocial worksupervision

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Comparative Analysis of Utilizing Popular Intelligent Computer Systems in Education

Next article

Exploring The Applicability Of Level 1 (L1) Blockchains in E-Learning Systems

Next article

Exploring The Applicability Of Level 1 (L1) Blockchains in E-Learning Systems

„Лаборатория за слава“ се завръща

„Лаборатория за слава“ се завръща

Challenges Of Distance Learning Platforms Migration

Последни публикации

  • Министър Вълчев: Национална политика трябва да свързва образованието с пазара на труда
  • Третокласници от СУ „Цар Симеон Велики“ на гости в Административния съд във Видин
  • Google с ново дарение от 1 000 000 долара за INSAIT
  • България и Китай ще засилят сътрудничеството си в науката, технологиите и иновациите
  • Търсят се добри практики в областта на STEM преподаването
  • Министерство на иновациите подкрепя с 10 млн.лв. проект на БАН за лазерно индуциран управляем ядрен синтез
  • Посрещнаха новопостъпилите млади учители в столичната образователната система
  • РУО – Варна, с фокус върху позитивното образование
  • Младежи от Бургас обединиха усилия срещу насилието
  • Професионалната техническа гимназия в Габрово ще обучава бъдещи пилоти на дронове
  • Опознай България чрез игра
  • Наши изследователи търсят как да заменят в батериите скъпия литий с евтиния натрий
  • Българските ученици с четири медала от Младежката международна олимпиада по астрономия и астрофизика
  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV
  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"