"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Complex Solutions to Quadratic Inequalities and Their Modeling by Means of LATEX

in Uncategorized

Prof. Dr. Aslanbek Khamidovitch Naziev
Ryazan State University named for S. A. Esenin, Ryazan – Ryazan (Russian Federation)
Ryazan Institute for Education Development – Ryazan (Russian Federation)

https://doi.org/10.53656/math2022-6-1-com

Abstract. Many people think that inequalities cannot be considered over the field  C of complex numbers. And really, on C does not possess an order to make it an ordered field. But other orders exist and can be successfully used for getting answers to some questions which remain unanswered if restricted to the domain of real numbers. The paper notes some discordance in the behavior of the sets of solutions to quadratic equations and inequalities over the field of real numbers. These sets change when the discriminant changes until it is positive, but remain unchanged as soon as discriminant becomes negative. To overcome this oddity, it is suggested to make an exit to the complex plane with some order on it. The consequences of this action are proven, and illustrated by the dynamic model proposed in the work. The model is constructed with the help of LATEX
Keywords: ordering complex numbers; reduced square trinomials with real coefficients; real solutions; complex solutions; dynamic model LATEX; ;

Log in to read the full text
shareTweetshare
Previous article

Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022

Next article

Best E-Learning Platforms for Blended Learning in Higher Education

Next article

Best E-Learning Platforms for Blended Learning in Higher Education

Sets of Non-Self-Intersecting Paths Connecting the Vertices of a Convex Polygon

APPLICATION OF THE INQUIRY BASED LEARNING APPROACH IN INFORMATICS EDUCATION WITH A POPULAR MATHEMATICAL MAGIC TRICK (A NEW LOOK AT OLD IDEAS)

Последни публикации

  • Медицинските специализанти с нов е-регистър
  • Конкурс за студентски таланти
  • 50 младежи си осигуриха места в УНСС
  • 100 години Богословски факултет
  • Стъпка към тайните на мозъка
  • Разработиха иРНК ваксина срещу Yersinia pestis
  • Сръндак албинос живее в Родопите
  • Пътят към успеха
  • Над 10,6 млн. лв. за ясли, детски градини и училища
  • „Детско Зазоряване“ събира малчугани
  • МОН награди световни шампионки по баскетбол
  • Министър Сашо Пенов: Подготвените кадри са най-ценният ресурс
  • Над 50 000 зрелостници на матура по БЕЛ
  • Софийският залага на изследванията
  • Повече ученици в дуално обучение в Русенско
  • Млади дами с позиции
  • Да споделяш иновации
  • Документи за IV класиране в гимназиите се подават на 7 и 8 август
  • Джи Ес Ем или джиесем
  • Малките герои, които се учат да спасяват животи
  • Преподаваме това, което ще потрябва в живота
  • В ПГМЕТ – Пазарджик, залагат на дуалното
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US