"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The Man in the Fairy Tale “The Three Brothers and the Golden Apple”, Retold by Angel Karaliychev)

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
21-10-2021
in Uncategorized
A A

Ivelina Angelova
Yordan Yovkov High School – Sliven, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/bel2021-5-8.tale/ang/sch

Abstract. This article presents a lesson that seeks, explains and visualizes the world of fairy tales. The idea of its genesis, deeply connected with the myth, is clarified. The students' knowledge of the peculiarities of the fairy tale genre is strengthened. The problems and conflicts in the fairy tale “The Three Brothers and the Golden Apple”, specific to the folklore model of the world, are identified and compared with the personal experience of each person. The character system in the fairy tale is made meaningful through the behavior of the characters. A spatial idea of the world in the fairy tale and the way time flows in it is built, because something has happened somewhere and once.
Keywords: fairy tale; initiation; Vladimir Prop; character system; space; time

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailApplication of Educational Podcasts in the Professional Education of Pre-Service Biology Teachers (In the Context of an Epidemic Situation Caused by COVID-19) Default ThumbnailStrokes from the Epistolary Theory about “The Proper Way of Writing“ of “Beautiful Letters“ in the “Slavenobolgarskiy Predruchniy Poslatelnik za Nastavleniе na Bolgarskite Yunoshi” (1835) by Neophyte Bozvely and Emanuil Vaskidovitch Default ThumbnailAlgorithms for Construction and Enumeration of Closed Knight’s Paths Default ThumbnailComparison of 3rd Grade Mathematics Classes in Terms of Mathematics Curriculum and their Implementation in the Classroom Environment: the Case of Turkey and Canada (the Province of Ontario)

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Peyo Yavorov in the Memoirs of Dora Gabe – Multiplication of the Narrative

Next article

Georgi Chobanov (1961 – 2021)

Next article

Georgi Chobanov (1961 – 2021)

Past and Present of Bulgarian Studies at the University of Belgrade

Bulgarian Language and Literature, issue 5/2021, Volume 63

Последни публикации

  • Че какво без песен е светът
  • „Машина на времето“ връща кюстендилските ученици към изворите на знанието
  • Д-р Елеонора Лилова, началник на Регионалното управление на образованието – София-град: Мисията ни е да превърнем учителската професия в избор на сърцето и разума
  • Педагози от Софийска област обменят опит
  • Русенският университет отбелязва 80-годишнина
  • 60 години ДГ„Алиса“ създава чудеса за децата
  • Удължават срока за Националната научна програма „Повишаване на изследователския капацитет в областта на математическите науки“
  • МОН инициира дискусия за ограничаване на социалните мрежи за деца
  • МОН и УНИЦЕФ заедно за по-безопасна онлайн среда за учениците
  • „Вълшебните обувки на Кая“ ще стъпят и във Варна
  • Съвременните тенденции във физическото възпитание и спорта обсъдиха експерти на научна конференция в Софийския университет
  • Зам.-министър Емилия Лазарова награди млади посланици на здравето
  • „Аз-буки“ среща малките читатели в Разград с „Вълшебните обувки на Кая“
  • Министър Красимир Вълчев откри нова образователна инфраструктура в област Благоевград
  • Рекорден брой участници в Есенното национално състезание по физика (ОБНОВЕНА)
  • Бъдещи филолози от Софийския университет с учебни занятия в „Пирогов“
  • Над 6000 родители и близо 102 хиляди деца са обхванати в обученията на местните комисии за борба с противообществените прояви
  • МОН връчи първите награди за принос към отворената наука „ОРБИТ 2025“
  • 29 български ученици и студенти получиха стипендии от Китай
  • Удължава се крайният срок за участие в Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“
  • INSAIT и Сметната палата представиха платформа за одит на обществени поръчки с изкуствен интелект
  • Училище за живота

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"