"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Children and Abstract Art. Creating a Non-Figurative Composition by Association from a Musical Work in Preschool Age

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
20-09-2024
in Uncategorized
A A

Galina Nikolova
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-7.06

Abstract. The article views the need for integration of arts as a crucial factor for the overall aesthetic development of preschool children in the context of the synthesis between abstract painting and music. The purpose of the research is to clarify the existing direct relationship between the two types of art and their place in preschool education. Artistic perception and co-experience of abstract art are a starting point for the task of creating a non-figurative composition under the impact of a musical work. The paper includes a methodology for carrying out the specific visual form of work in preschool age and emphasizes in a systematized form the benefits of its impact that favour the development of associative thinking, creative imagination, creativity, and individuality.
Keywords: abstract art, artistic creativity, associative thinking, music, non-figurative composition, preschool age

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPrevention of Articulation Disorders in Preschool-Age Children Default Thumbnail“Revolving” Ownership: The Interplay between Yang-Ownership and Yin-Ownership Default ThumbnailNotions and Believes about the Teaching Profession in the Context of its Choice and Refusal to the Practice It Default ThumbnailApproaches and Strategies for Teaching Children with Hyperkinetic Syndrome and Attention Deficit
Tags abstract artartistic creativityassociative thinkingmusicnon-figurative compositionpreschool age

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Examining Writing Feedback Dynamics from ChatGPT AI and Human Educators: a Comparative Study

Next article

Game Technologies for STEM/STEAM Education in Kindergartens

Next article

Game Technologies for STEM/STEAM Education in Kindergartens

Health Education in the Bulgarian Schools

Google Sites as an Educational Tool in the Context of Traditional and Project-based Education

Последни публикации

  • НУИ „Добри Христов“ чества 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт във Варна
  • Форум за ранно детско развитие се проведе в Стара Загора
  • Отворената наука гарантира бърз трансфер на знания към икономиката
  • „Аз-буки“ представи „Стопанска история на българите в Османската империя“
  • Непознати улици
  • Създават училищни програми за четене с разбиране по национална програма
  • Професионалната гимназия по туризъм „Проф. д-р Асен Златаров“ в Кърджали с нов Център за хуманитарни науки
  • 4000 българи са регистрирани в платформата за учене на възрастни EPALE
  • Училището в Бобовдол чества 70 години традиции в образованието
  • Облекчения за инвестиции в изследвания
  • В Министерския съвет: Удължават срока за изпълнение на две национални научни програми
  • 140. СУ „Иван Богоров“ в София показа как се учи чрез изкуство
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Трансформацията на образованието има за цел да изгради потенциал за бъдеще на всеки човек
  • Близо 27% от учениците у нас употребяват тютюневи изделия
  • Първи академичен кампус в „Студентски град“
  • Министър Красимир Вълчев: Инвестициите в STEM среда увеличават мотивацията и интереса на учениците
  • „Аз-буки“ представя нови издания на Коледния панаир на книгата
  • Тайнствата на Рила
  • Застрашената тръноопашата потапница зимува у нас
  • Приказкотерапия в Челопеч
  • Загадъчната природа на тъмната материя
  • Учениците от СУ „Иван Вазов“ в Плевен с иновативен урок по предприемачество

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"