"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

An Integrative Approach to Organizing the Formation of Students’ Cognitive Independence in Conditions of Intensification of Learning Activities

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
30-12-2024
in Uncategorized
A A

Albina Volkotrubova
International University of Kyrgyzstan (Kyrgyzstan)
Aidai Kasymova
International University of Kyrgyzstan (Kyrgyzstan)
Zoriana Hbur
Shupyk National Healthcare University (Ukraine)
Antonina Kichuk
Izmail State University of Humanities (Ukraine)
Svitlana Koshova
Shupyk National Healthcare University (Ukraine)
Svitlana Khodakivska
Bogomolets National Medical University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/str2024-6-2-int

Abstract. This article delves into the pivotal concepts of cognitive independence and learning intensification within the educational landscape. Recognizing the intricate nature of cognitive independence encompassing critical thinking, problem-solving, and self-directed learning, our exploration centers on the transformative potential of an integrative approach. Traditional educational models are critiqued for their potential shortcomings in preparing students for the complexities of the 21st century, prompting an investigation into innovative methodologies. Real-life examples of successful integrative approaches are examined, providing valuable insights into the cultivation of cognitive independence. The article advocates for a shift towards dynamic and student-centric learning environments, utilizing various teaching methods, technology, and collaborative learning strategies to intensify educational experiences. Moreover, the discussion extends to future developments, including Artificial intelligence (AI), Augmented reality (AR), Virtual reality (VR), competency-based education, and global collaboration, as potential avenues for further intensification and cognitive independence.
Keywords: cognitive independence, learning intensification, integrative approach, self-directed learning, transformative education, innovative methodologies

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Online Contest “Mathematics and Art” for the Development of Key Competencies Default ThumbnailFacets of the Hospitality Philosophy: Filotexnia Default ThumbnailThe New Monograph of Prof. Nikolay Milkov – a Remarkable Research Approach Default ThumbnailAddressing Challenges in Enhancing Team Collaboration and Evaluating Interdisciplinary Projects
Tags cognitive independenceinnovative methodologiesintegrative approachlearning intensificationself-directed learningtransformative education

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

An Algorithm to Support the Scientific Manuscript Review Process with the Assistance of Chatgpt

Next article

Innovative Model Of Project-Based Teaching Of High School Teachers: A Best Practice Of ULSIT, Sofia

Next article

Innovative Model Of Project-Based Teaching Of High School Teachers: A Best Practice Of ULSIT, Sofia

Strategies for Parental Engagement: A Study Among Pedagogical Specialists On Current Practices and Challenges

The Teacher Education Curriculum At Sofia University In The Context Of The Development Of Digital Competences

Последни публикации

  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца
  • Учебната година в ОУ „Неофит Рилски“ в Габрово започва с нов физкултурен салон и STEM център
  • ТУЕС с нов корпус в „София Тех парк“
  • Министър Красимир Вълчев в първия учебен ден: Учителите имат нужда от подкрепата ни
  • Ресурсен учител учи децата как да общуват с „различните“ от тях
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за първия учебен ден
  • Най-новото училище в Германия е „Алеко“
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи
  • МОН публикува моделите на НВО за 2025/2026 г.
  • Министър Красимир Вълчев: Подкрепяме създаването на национално представителство на ученическите съвети
  • Общ изпит по математика и/или физика за бъдещите инженери
  • 60 000 първокласници получават светлоотразителни гривни за 15 септември
  • Можем ли с големите данни да прогнозираме успеха на ученици
  • Премиер и министър откриха обновена детска градина и училище в община Симитли
  • Валентина Камалиева, началник на РУО – Бургас: Усилията ми ще са насочени към насърчаване културата на учене и взаимодействието с родителите

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"