"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Strategies for Policy in Science and Education Contents of Strategies for Policy in Science and Education, 2019

The Educational Product and the Marketing Concept in the Management of Higher Education Schools

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-09-2019
in Contents of Strategies for Policy in Science and Education, 2019
A A

Dr. Teofana Dimitrova, Assoc. Prof. https://www.researchgate.net/profile/Teofana_Dimitrova

University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

 

Absract. The competition between higher education institutions in Bulgaria is growing and the practical realization of the marketing concept in the higher education system is becoming more and more urgent. Marketing is the key to creating and implementing a quality educational product. But there are different points of view in the interpretation of what the quality of higher education is, what the educational product is and how it differs from the educational service. The purpose of the article is to clarify the essence of these concepts. But the main focus is the argumentation of the need to adopt the marketing concept as a principle of management of higher education institutions. Specific actions are also indicated in this direction.

Keywords: marketing concept in higher education; educational product; educational service

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Volume 27, Number 3, 2019 Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Volume 27, Number 4, 2019 Default ThumbnailSocial Dialogue and Education – Traditions and Contemporary Needs on the Labour Market Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Number 5/2019, Volume 27

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Student Motivation in Choosing Тeacher's Career

Next article

Blended Learning: Challenges and Perspectives

Next article

Blended Learning: Challenges and Perspectives

Integrative STEM Education: State, Challenges and Perspectives

Social Dialogue and Education – Traditions and Contemporary Needs on the Labour Market

Последни публикации

  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • Министър Красимир Вълчев разговаря с над 750 гимназисти за вредите от наркотиците
  • Признание за най-добрите
  • Уроците на Клио
  • Морски приключения от Кранево до Атия

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"