"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика" Contents of issue Pedagogy, 2019

The Case of Education for Sustainable Development Approaches Implementation at English Language Classes at the Technical University in Ukraine

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-06-2019
in Contents of issue Pedagogy, 2019
A A

Yuliana Lavrysh, Irina Lytovchenko

National Technical University – Ukraine

 

Abstract. The paper highlights the importance of ESD implementation at Ukrainian universities and explains reasons for its restriction. The authors intended to demonstrate possible ways of ESD values and principles introduction into English language classes for engineers in order to facilitate the interdisciplinarity and sustainability values throughout the curriculum. The research suggests strategies to bridge the gap between science and humanities. The study is aimed at analyzing of practical experience of ESD approaches efficiency at English language classes. The application of following approaches is described: ecocomposition, placed-based learning and interdisciplinary project-based learning. The survey was conducted at the National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”. The mentioned approaches are analyzed in terms of learning outcomes, level of interdisciplinarity, advantages and limitations. Results proved that some of the proposed approaches increased students’ sustainability awareness, fostered language learning and enhanced students’ level of motivation.
Keywords: sustainability; ecocomposition; placed-based learning; interdisciplinarity; project-based learning

 

Dr.Yuliana Lavrysh, Assoc. Prof.

Dr. Irina Lytovchenko, Assoc. Prof.

Faculty of Linguistics

National Technical University of Ukraine Igor Sikorsky

 

Log in to read the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailInclusion of Children with Special Educational Needs to the Model for Healthy Living in Life in Kindergarten № 37 “Valshebstvo” Default ThumbnailProfessional-Personal Readiness of the Teachers as Social-Psychological Resource for Development of Social Adaptation of Children with Down Syndrome Default ThumbnailSustainability of the Results in the Measurement with Test and Reporting Students’ Performance following Didactic Technology Default ThumbnailThe Pre-School Children’s Ability to Express their Emotions as a Predictor of Mother-Child Conflict

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Inclusion of Children with Special Educational Needs to the Model for Healthy Living in Life in Kindergarten № 37 “Valshebstvo”

Next article

Attitudes towards the Use of Educational Computer Games in the Initial Assessment and Therapy of Children with Special Educational Needs

Next article

Attitudes towards the Use of Educational Computer Games in the Initial Assessment and Therapy of Children with Special Educational Needs

Kindergarten in the Context of Social Consequences of the Globalization Process

Additional Support to Children and Students with Special Educational Needs for Learning with Assistive Technologies

Последни публикации

  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги
  • МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас
  • Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“
  • МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас
  • Над 46 000 студенти ще получат подкрепа за професионалната си реализация
  • Софийският университет излъчи „Студент на годината“
  • Служебен ректор в Тракийския

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"