"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика" Contents of issue Pedagogy, 2019

The Role of Contemporary Painting Techniques in the Practical Training of Students from the Pedagogical Specialties for their Future Realization in the Teaching Process

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-06-2019
in Contents of issue Pedagogy, 2019
A A

Petar Petrov

Trakia University - Stara Zagora

 

Abstract. Contemporary art techniques have a significant role in the practical education of students from the pedagogical specialties. The need to activate children’s art activity obligates future teachers to broaden their knowledge about art techniques used in contemporary art. The aim of this research is to present contemporary art techniques and to track the development of art activities when using them. The main tasks are connected to introducing students to different contemporary art techniques, applicable in art education, enriching their knowledge about the different materials and techniques and perfecting the skills to use them. The conclusions that can be made are related to enhancing the interest towards art, developing creative potential and art literacy when using non-traditional contemporary techniques and materials for drawing in the art classes with students from pedagogical specialties. Knowing the potential of contemporary drawing techniques enriches the methodical tools, needed for the practical classes of the students and their successful future realisation as teachers. In consequence of the made experiment, we can establish that students, using the variety of contemporary and non-traditional drawing materials and techniques, obtain more abilities for their practical use and achieve modern aesthetics of their drawings. They acquire more confidence in their own abilities and are able to use them in their practical classes.

Keywords: contemporary art; imaging techniques; training

 

Log in to read the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailA Concept for Inclusive Physical Education Training Program for Future Pre-School and Primary-School Teachers Default ThumbnailRelation of J. Paget’s Tasks for Cognitive Development Accomplishment with the Binet-Terman’s Indicator for Mental age in Students with Special Educatonal Needs Default ThumbnailConcepts for Professional-Practical Preparation of Traineе Teachers Default ThumbnailFace Perception and Class Management

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Cognitive Style of Studying of the Geometry Section of the Education in Mathematics in 2nd Grade

Next article

Pedagogical Aspects of the Interactive Communication through Visual Arts in Museum Environment

Next article

Pedagogical Aspects of the Interactive Communication through Visual Arts in Museum Environment

Professional-Personal Readiness of the Teachers as Social-Psychological Resource for Development of Social Adaptation of Children with Down Syndrome

Professional-Personal Reflection of the Teacher

Последни публикации

  • Кабинетът предлага Висшето училище по сигурност и икономика в Пловдив да се нарича Академия по национална и информационна сигурност
  • 137 работодатели ще сключват договори за обучение на студенти
  • Прецизираха Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав
  • В Министерския съвет отпуснаха над 18,5 млн. лв. за обезщетения в образованието
  • Четири медала за България от Централноевропейската олимпиада по информатика
  • 526 иновативни школа от есента
  • Отличия за програмисти
  • „Утринна история“ за 300 деца в яслите
  • Софийската математическа гимназия с най-висок бал в столицата за поредна година
  • МОН публикува първото класиране за прием в VIII клас
  • Четири медала за младите химици
  • Училище за развитие на таланти
  • Заради Родопа планина – различното преживяване
  • На закуска с директора
  • Красотата на съвременната наука
  • Изкуството да вдъхновяваш
  • Тайните на залива Тауклиман
  • Софийският университет събира българисти и слависти
  • „Летен университет“ през август в Китен
  • Министър Красимир Вълчев се включи в училищна инициатива за популяризиране на спорта сред децата
  • Как се създават хотели за насекоми
  • Специалност „Право“ отново е най-предпочитана в Софийския университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"