"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 29, 2021

Едва 11,5% от детските градини без затруднения

in Брой 29, 2021

46% от учителите искат допълнителна квалификация за организиране на обучение от разстояние в електронна среда

Значителен брой деца в предучилищна възраст са останали необхванати от образователната система по време на затварянето на детските градини заради пандемията. Това установява анализът на обучението от разстояние в електронна среда, подготвен от Министерството на образованието и науката.
Проучване сред директорите и учителите в детските заведения показва, че те са положили усилия да продължат да работят с децата по време на карантината, като са разчитали на подкрепа от родителите. Едва 11,5% от анкетираните обаче не са срещнали затруднения при заниманията от дистанция. Само в 16% от детските градини в дейностите от разстояние са се включили над 75% от децата. 15% не са получили никаква помощ от родителите, а други 20% са срещали частични трудности.
В анкетата на МОН се включват 5047 учители и 1141 директори от общо 1823 детски градини. Две трети от отговорилите са от градове.
На въпроса какво би ги подготвило по-добре за следваща година, при която се налага работа от дистанция, 46% от учителите отговарят, че имат нужда от допълнителна квалификация за организиране на обучение от разстояние в електронна среда, 34% – от осигуряване на технически средства/свързаност за родителите, 27% – от допълнителна квалификация за работа с родители, 26% – от осигуряване на избор от електронни ресурси. На фона на тези дефинирани потребности прави впечатление, че висок процент от учителите и директорите в детските градини не са преминавали обучения и не са получили подкрепа през изминалата година.
Сериозно пострадали от затварянето по време на пандемията са и децата и учениците със специални образователни потребности (СОП). Между 20 и 32% от центровете за подкрепа на процеса на приобщаващо образование (РЦПППО) и от регионалните управления на образованието (РУО) не са провеждали почти никакви групови дистанционни обучения с децата със СОП в детските градини.
В училищата картината е малко по-оптимистична – около половината РЦПППО и РУО са включили в колективни занимания от разстояние 75% от учениците със СОП.
В 2/3 от случаите педагогическите специалисти са предпочели индивидуалните занимания с деца и ученици със СОП чрез електронни устройства или на хартиен носител. При всички форми на обучение те са разчитали изключително много на образователните медиатори.
Детските градини и децата и учениците със СОП трябва да преминават на дистанционно обучение само в краен случай. Това е категоричното мнение на експертите от МОН. Те смятат, че детските заведения и центровете за специална образователна подкрепа трябва да продължат да работят присъствено дори при високи нива на заболеваемост, при спазване на всички противоепидемични мерки и подкрепа за педагогическите и непедагогическите специалисти. В случай на наложително дистанционно обучение МОН ще положи усилия да осигури допълнителни видеоресурси за работа в домашна среда и технически помощни средства за учениците със СОП.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags Репортер
shareTweetshare
Previous article

Ученици по изкуства с обща изложба

Next article

Допълнителни прегледи след COVID

Next article
В ход е дигиталното обучение

Допълнителни прегледи след COVID

В ход е дигиталното обучение

Матурата по професия става задължителна

В ход е дигиталното обучение

1,705 млрд.лв. за образование в Плана за възстановяване

Последни публикации

  • Трудното лесно
  • Разговорите за атестиране на академичния състав продължават
  • Трима директори с приз „Св. Иван Рилски“
  • 232,6 млн. лева за ръст на учителските заплати и догодина
  • По-високи такси в 16 държавни висши училища
  • Трудната математика
  • Първият звънец на 7 септември от 2023-а
  • Новооткрито дърво носи името на Ди Каприо
  • Мощен трус на Марс
  • Невропротези ще позволят на пациенти да проходят
  • Два метра и два термометъра
  • От полюс до полюс
  • 6 от 6 за математиците на Балканската олимпиада
  • Гласът на младите
  • Още 562 млн. евро за „Хоризонт Европа“
  • Искат еквивалентност и признаване на дипломите
  • Иновации в действие във видинската Езикова
  • Едновременно училище и дом
  • Между STEM лабораторията и библиотечния кът
  • STEAM център заработи в детска градина
  • Как се създава автосимулатор
  • Проф. д-р Лучия Антонова, директор на Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН: Езикът е огромен жив организъм
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US